پیکر شهید مدافع حرم محمد رضا یعقوبی بعد از هفت سال شناسایی و به میهن بازگشت.

بازگشت پیکر سردار بی‌نشان گیلانی به خانه

به گزارش قدس آنلاین؛  گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس با تقدیم هشت هزار شهید و جبهه مقاومت با تقدیم ۲۳ شهید مدافع حرم است که پیکر برخی از آنان هنوز شناسایی نشده و به میهن اسلامی باز نگشته است. 

در راستای پیگیری دستور سردار حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان سوریه، پیکر مطهر هشت تن از شهدای مدافع حرم شناسایی و به میهن اسلامی بازگردانده شد که یکی از این شهدا شهید مدافع حرم گیلانی محمد رضا یعقوبی است که پیکرش بعد از هفت سال از طریق آزمایش DNA در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه شناسایی شد و به آغوش خانواده باز می‌گردد.

پیکرهای این شهدا پس از طواف در حرم رضوی برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می‌شوند 

شهید مدافع حرم محمد رضا یعقوبی در سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و تا پایان دوران دفاع مقدس به جهاد ادامه داد و به مقام جانبازی رسید. 

شهید یعقوبی پس از دوران دفاع مقدس، به فعالیت خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد و همزمان در رشته حقوق نیز تحصیل کرد و وکیل پایه یک دادگستری شد. 

او که فردی موفق و به لحاظ مالی نیز بی‌نیاز بود اما درگرفتن فتنه تکفیری‌ها در منطقه و تهدید حرم آل‌الله توسط داعشی‌های خبیث و به خطر افتادن جان و ناموس مسلمانان و مردم مظلوم در سوریه و عراق، غیرت وی را به جوش آورد و نتوانست در برابر هجوم اهریمنان داعشی ساکت بماند. 

شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی زندگی آرام و موفق خود را فدا کرد و بار دیگر لباس رزم پوشید و داوطلبانه به صحنه دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفت و وی در نهایت در پنجم تیر سال ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر، جام شهادت را در خانطومان نوشید. 

مراسم‌های تشییع و خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم متعاقباً اعلام خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.