قرارگاه دائمی اربعین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

قرارگاه دائمی اربعین در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین،  مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عصر سه‌شنبه در این آیین با اشاره به قرار گرفتن مرزهای شلمچه، مهران، بانه و باشماق در مناطق آزاد کشور گفت: در سال گذشته مناطق آزاد میزبان بیش از ۲ میلیون زائران اربعین بودند و موضوع اربعین حسینی برای مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت و کلیدی است.
حجت عبدالملکی افزود: در اربعین امسال مناطق آزاد ۲ میلیارد ریال برای رفاه و خدمت رسانی به زائران هزینه کردند.
وی با بیان اینکه مقرر شد تا قرارگاه و دبیرخانه دائمی تشکیل شود تا به موضوع اربعین حسینی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسیدگی کند گفت: به دلیل وجود تجارب و تردد گسترده زائران، بهترین منطقه برای تشکیل این قرارگاه، منطقه آزاد اروند بود و سایر مناطق آزاد کشور نیز با این قرارگاه هماهنگ شده و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص مراسم اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند خواهد بود و این دبیرخانه از امروز فعالیت خود را رسما آغاز و در تمام طول سال تداوم خواهد داشت.
مشاور رئیس جمهور بیان کرد: مناطق آزاد کشور می‌توانند به عنوان بخش کوچکی از کشور زمینه‌ساز با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی باشد و شورایعالی مناطق آزاد نیز در جایگاه خود، تسهیل‌گر این حیطه خواهد بود تا گامی در راستای تحقق تمدن اسلامی مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بردارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.