سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون, ۲۶۴ حمله به زیرساخت‌های سلامتی در نوار غزه و کرانه باختری گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت: تاکنون ۲۶۴ حمله به زیرساخت‌های سلامتی غزه و کرانه باختری گزارش شد

به گزارش قدس آنلاین مارگارت هریس، سخنگوی این سازمان گفت که از این مجموع ۱۸۱ حمله به نوار غزه و ۱۸۳ حمله به کرانه باختری بوده است و در جریان این حملات به غزه ۲۲ پزشک جان خود را از دست داده و ۵۹ خدمه سلامت زخمی شده‌اند.

به گفته وی ، حملات به زیرساخت‌های سلامتی در غزه ۵۵۳ کشته و ۷۰۷ زخمی بر جای گذاشته است. چهل و پنج مرکز پزشکی از جمله ۲۳ بیمارستان در این حملات آسیب دیدند. همچنین به سمت ۴۰ آمبولانس تیراندازی شده که ۲۳ آمبولانس آسیب دیدند.

به گفته وی، در جریان حمله به تاسیسات پزشکی در کرانه باختری ۲۲ پزشک زخمی شدند. همچنین گزارش‌ها حاکی از حمله به ۱۵۰ حمله به آمبولانس در کرانه باختری, ۱۰۵ مورد خشونت فیزیکی علیه خدمه آمبولانس و ۲۷ مورد از بازداشت پرسنل پزشکی و آمبولانس‌ها است.

هریس همچنین اعلام کرد که ۴۳ مورد حمله به مراکز درمانی در اسرائیل گزارش شده است که در این حملات بیست و چهار پزشک و بیمار کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود که در حال حاضر تنها دو بیمارستان کوچک قادر به پذیرش بیماران در شمال نوار غزه هستند. هشت بیمارستان تا حدی در جنوب این منطقه فعال هستند. بیمارستان‌های غزه در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ تخت دارند در حالی که قبل از ۷ اکتبر, ظرفیت آن‌ها ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی بود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) به آن‌ها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی مانع ارسال سوخت به بیمارستان‌های شمال نوار غزه می‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد نیروهای اشغالگر اقدام به تخریب بخش‌های گسترده‌ای از بیمارستان‌های نوار غزه کرده‌اند و این وزارتخانه برای راه‌اندازی مجدد بخش دیالیز در بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه تلاش خواهد کرد.

به دنبال ویرانی بخش دیالیز بیمارستان اندونزی و ادامه محرومیت بیماران نارسایی کلیه از بهره مندی از دستگاه‌های دیالیز حدود ۴۰۰ بیمار در نوار غزه با خطر مرگ مواجه هستند.

وزارت بهداشت غزه، از تیم‌های پزشکی درخواست کرده بود با توجه به اینکه بیمارستان کمال عدوان تنها بیمارستان فعال در شهر غزه و شمال نوار غزه است، به این بیمارستان مراجعه کنند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.