رییس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبرداد.

محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ یدالله جهان تاب با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی، از بارش باران و برف در محورهای ارتباطی این استان به ویژه در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت که به علت بارندگی، سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.

وی با بیان اینکه این سامانه ناپایدار جوی تا عصر امروز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود، ‌اظهار داشت: محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه هم اکنون دارای بارش برف و باران و آزاد راه تهران شمال نیز با بارش باران همراه است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب و همچنین بارش باران و برف تا امروز چهارشنبه به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات که با خطر ریزش سنگ نیز همراه است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در این محورهای ارتباطی علاوه بر رعایت جوانب احتیاط، از توقف و یا اسکان یافتن در حاشیه راه ها و رودخانه های استان، خودداری کنند.

وی با اشاره به مسدود شدن جاده چالوس و همچنین آزاد راه تهران شمال در هر ۲ مسیر رفت و برگشت به منظور اجرای عملیات ایمن سازی این مسیر از ساعت ۶ تا ۱۶ روز گذشته، اظهار کرد: تردد خودروها در هر ۲ مسیر محورهای هراز و فیروزکوه هم اکنون به صورت عادی و روان در جریان است.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان‌تاب محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی مازندران به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه آینده از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه هشتم آذرماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه ۱۰ آذرماه جاری از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۱۰ آذرماه جاری در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی، تردد تمام تریلر ها از محور هراز در روز چهارشنبه هشتم آذرماه جاری کماکان ممنوع است.

تردد تمام کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه هشتم آذرماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و یا نحوه اجرا دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.