رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۹۸ زندانی در بازدید قضات و مسؤولان قضائی از زندان‌های این استان خبر داد.

آزادی ۹۸ زندانی در بازدید مسؤولان قضائی از زندان‌های سمنان

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به همراه ۱۳۵ نفر از مقامات قضائی سراسر استان، بازدید منسجم و یکپارچه از زندان‌های استان سمنان انجام شد.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و به‌منظور ایجاد حرکت جدی در چرخه عدالت با رویکرد اجرای رسالت تحول و تعالی زندان و امور زندانیان، پس از حضور هماهنگ قضات استان سمنان در زندان‌های استان، ۹۸ مددجو آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: یکی از وظایف دستگاه قضائی در حوزه زندان و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آنهاست.

عبداللهی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان سمنان در اجرای تکالیف آگاهانه گام برمی‌دارد و در موضوع زندان به دنبال ایجاد فرصتی مناسب برای زندانی است تا اگر طبق قانون خواسته‌ای دارد، تصمیمات لازم از سوی قضات اخذ و در بهترین زمان ممکن اجرا شود.

وی بیان کرد: بازدید منسجم و هماهنگ مسؤولان قضائی سراسر استان از زندان‌ها به‌صورت کیفی و کارساز انجام پذیرفته و جنبه نمایشی نداشته است؛ بلکه همکاران قضائی دلسوزانه و با حفظ شأن انسانی اشخاص با یکایک زندانیان به‌صورت چهره به چهره ملاقات و درخواست‌های مددجویان را با دقت بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: این آغاز گام بلند در مسیر تحول ضابطه‌مند جمعیت کیفری است و طی هشت ماه گذشته، ۴ هزار و ۹۹۷ مورد ارفاق قانونی برای زندانیان واجد شرایط نیز رقم خورده است.

عبداللهی افزود: آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پذیرش دادخواست اعسار، پابند الکترونیک، مرخصی و رأی باز ازجمله ارفاقات قانونی به مشمولان بوده است.

وی با قدردانی از همراهی مجموع قضات سراسر استان خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری به‌واسطه برنامه‌ریزی که برای حضور مسؤولان قضائی در زندان‌ها انجام شده است، کماکان ادامه دارد و زندانیانی که بازگشت آنان به جامعه خطرآفرین نیست، در اولویت برخورداری از ارفاقات قانونی قرار دارند.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هم با تشکر از حسن تدبیر رئیس کل دادگستری استان برای برنامه‌ریزی این حرکت بی‌بدیل گفت: اهداف پیش‌بینی‌شده برای این سازمان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضائی استان، رنگ و بوی پیشرفت مؤثری گرفته و این پشتیبانی‌های سازنده رمز موفقیت سازمان زندان‌های استان در تحقق مأموریت‌هاست.

همچنین از محمدعلی امیری رئیس شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان، علی ایثاری رئیس دادگاه انقلاب و علی نظامی دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان در مرکز استان و وحید محمدی دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و ابوذر کریمی رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ شاهرود با اهدای لوح‌های تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان سمنان که در صدور احکام قضائی مرتبط با کاهش جمعیت کیفری همراهی مؤثری داشتند، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.