اتحادیه فوتبال اروپا داور اتاق کمک داور ویدئویی(VAR) دیدار تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل در لیگ قهرمانان اروپا را کنار گذاشت.

پنالتی مشکوک؛ یوفا داور VAR دیدار پی‌اس‌جی و نیوکاسل را کنار گذاشت

به گزارش قدس آنلاین یوفا توماش کوویاتکوفسکی، داور لهستانی اتاق VAR دیدار تیم‌های پی‌اس‌جی و نیوکاسل را از قضاوت در بازی امشب لیگ قهرمانان کنار گذاشت.

کوویاتکوفسکی در بازی دیشب پی‌اس‌جی و نیوکاسل، در وقت‌های تلف‌شده یک پنالتی به سود تیم فرانسوی اعلام کرد. او در دقیقه ۹۶ سیمون مارسینیاک، داور وسط بازی را برای بررسی برخورد توپ به دست تینو لیورامنتو، بازیکن نیوکاسل به نمایشگر VAR کنار زمین دعوت و در ادامه اعلام کرد که این بازیکن با باز کردن دستش، مانع عبور توپ شده است.

مارسینیاک تصمیم قبلی خود را لغو و یک پنالتی جنجالی به سود پی‌اس‌جی اعلام کرد و کیلیان امباپه، ستاره پی‌اس‌جی توپ را تبدیل به گل کرد و تساوی ارزشمندی را نصیب تیم پاریسی کرد به طوری که سرنوشت صعود به یک‌هشتم به دستم پاریسی‌ها افتاد.

کوویاتکوفسکی قرار بود در بازی امشب رئال سوسیداد و سالزبورگ نیز داور VAR باشد که با تصمیم یوفا حالا مارکو فریتس آلمانی این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.

کنار گذاشتن کوویاتکوفسکی به این معناست که یوفا با تصمیم او مبنی بر اعلام پنالتی به سود پی‌اس‌جی موافق نبوده؛ تصمیمی که امیدهای نیوکاسل برای صعود به مرحله حذفی را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

هیئت فوتبال یوفا که از مجموعه‌ای از بازیکنان و مربیان اسبق تشکیل شده و به عنوان هیئت مشاوره ایفای نقش می‌کند، اعلام کرد که اگر توپ پس از برخورد به بدن بازیکن منحرف شده و سپس به دست همان بازیکن برخرود کند، پنالتی نیست. هرچند هیئت بین‌المللی فوتبال(ایفاب) به عنوان تنها نهاد قانونگذار فوتبال، از این توصیه یوفا پیروی نکرده است.

فراوانی پنالتی‌های ناشی از برخورد توپ به دست در لیگ قهرمانان دوبرابر آن‌چیزی است که در لالیگا و همچنین چهاربرابر پنالتی‌های اعلامی در لیگ برتر انگلیس است!

لیگ قهرمانان اروپا: ۴۶ پنالتی در ۱۹۷ بازی

لالیگا: ۵۷ پنالتی در ۵۱۸ بازی

بوندسلیگا: ۱۴ پنالتی در ۴۱۴ بازی

سری‌آ: ۴۶ پنالتی در ۵۱۰ بازی

لوشامپیونه: ۳۴ پنالتی در ۴۹۴ بازی

لیگ برتر انگلیس: ۳۱ پنالتی در ۵۰۰ بازی

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.