رویترز به نقل از یک مقام صهیونیست خبر داد که آزادی زنان و کودکان بیشتر، تنها راه تمدید آتش‌بس در غزه است.

مقام صهیونیست: آزادی زنان و کودکان بیشتر تنها راه تمدید آتش‌بس است

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آزادی زنان و کودکان بیشتر، تنها راه تمدید آتش‌بس در غزه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در ادامه سخنانش گفت: «هرگونه تمدید آتش‌بس وابسته به آزادی تمام زنان و کودکان گروگان گرفته شده است».

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در ساعت‌های آینده تمدید شود.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «مذاکرات درباره آتش‌بس ادامه داشته و در فضایی مثبت دنبال می‌شود».

پیشتر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی حماس از آمادگی این گروه برای تمدید آتش بس به مدت ۴ روز دیگر خبر داد.

این منبع مقاومت افزود: حماس به میانجی‌ها و مذاکره کنندگان اطلاع داده است که مایل به تمدید توافق آتش بس برای ۴ روز دیگر است که طی آن این گروه قادر است زندانیان صهیونیستی که در اسارت خود و دیگر گروهها و جنبشهای مقاومت هستند، را طبق توافقات آتش بس کنونی آزاد کند.

دو روز پیش نیز «طاهر النونو»، سخنگوی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، به خبرگزاری تاس گفته بود که توافق جدید با اسرائیل بر اساس همان شرایط خواهد بود، یعنی سه اسیر فلسطینی در ازای هر اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» امروز چهارشنبه، ۲۹ نوامبر در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌هایی در اسرائیل برای تمدید آتش‌بس پس از پایان دو روز دیگر آتش‌بس وجود دارد.

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی دوشنبه شب، ۲۷ نوامبر در روز چهارم آتش‌بس اول، بر سر تمدید این توافق در نوار غزه به مدت دو روز دیگر با همان شرایط قبلی یعنی آتش‌بس میدانی، تبادل زندانی و ورود کمک‌های بشردوستانه به توافق رسیده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.