تیم‌های پیکان تهران و فولاد سیرجان ایرانیان در هفته هشتم لیگ برتر مردان موفق به شکست حریفان خود شدند تا فولاد در صدر جدول این رقابت‌ها باقی بماند.

برد پیکان و صعود ۳ پله‌ای/فولاد همچنان در صدر جدول

به گزارش قدس آنلاین هفته هشتم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (چهارشنبه هشتم آذر) با ۷ دیدار در شهرهای اردکان، تهران، اصفهان، گرگان، سیرجان، رفسنجان و گنبد پیگیری می‌شود.

پیکان شکست قبلی را جبران کرد

در پنجاهمین مسابقه لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۲ تیم ایفاسرام اردکان که با پنج برد و ۱۵ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار داشت، در سالن آیت‌الله خاتمی میزبان پیکان تهران بود و سه بر صفر نتیجه این دیدار را واگذار کرد.

پیکانی که در هفته هفتم مقابل شهداب مغلوب شده بودند در این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند تا به سومین برد خود در این فصل از رقابت‌ها دست یابند و امتیازهای خود را دو رقمی کنند.

شاگردان عطایی همچنان در صدر جدول

در دیگر مسابقه این هفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان که از هفته سوم در صدر جدول این رقابت‌ها قرار دارد، در سالن شهید سلیمانی میزبان نیان الکترونیک خراسان بود و با شکست سه بر دو حریف حضورش در رتبه نخست جدول را یک هفته دیگر تمدید کرد.

شاگردان حامد صمدی سرمربی نیان در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ و ۲۹ بر ۲۷ به پیروزی رسیدند تا یک امتیاز این مسابقه را به دست آورند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۲ مغلوب میزبان شدند تا پنجمین ناکامی فصل خود را تجربه کنند.

فولاد سیرجان با این پیروزی، هفت برده شد و امتیازهای خود را به عدد ۲۱ رساند تا همچنان در صدر جدول باقی بماند.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان در هفته نهم لیگ برتر مردان در یزد به مصاف شهداب مدافع عنوان قهرمانی می‌رود و نیان در مشهد میزبان شهرداری گنبد کاووس است.

طبیعت، گنبد را شکست داد

در دیگر مسابقه این هفته، شهرداری گنبدکاووس در سالن المپیک میزبان طبیعت بود و در این دیدار شاگردان وادی در دو ست ابتدایی ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۸ تیم میزبان را شکست دادند تا گنبدی‌ها در ست سوم تلاش بیشتری به خرج دهند و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به نفع خود به پایان رساندند تا این دیدار برای مشخص شدن برنده راهی ست چهارم شود.

در چهارمین ست شاگردان رحمان رئوفی ۱۵ بر ۲۵ مغلوب حریف شدند تا طبیعت با نتیجه سه بر یک و خارج از خانه به یک برد شیرین دیگر دست یابد.

تیم طبیعت که پس از استراحت یک هفته‌ای و شکست فولاد سیرجان در هفته هفتم بسیار پرانرژی راهی این مسابقه شده بود، با شکست گنبد به چهارمین برد خود دست یافت و ۱۲ امتیازی شد تا جایگاه خود را در رده هفتم جدول حفظ کند.

شهرداری گنبد با حضور ۲۵۰۰ تماشاگر و تجربه این شکست، با دو برد و ۷ امتیاز یک پله سقوط در جدول را تجربه کرده و راهی جایگاه دوازدهم جدول شد.

هورسان رامسر پیروز میدان شد

در دیگر دیدار هفته هشتم، مس رفسنجان در سالن ۹ دی میزبان هورسان رامسر بود و در پایان این جدال ۵ سته میزبان دو بر سه نتیجه را به نماینده رامسر واگذار کرد. در ست نخست این مسابقه شاگردان محمدکاظم در تیم مس ۲۵ بر ۱۳ حریف را شکست دادند اما در ست دوم نماینده رامسر با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ مس را مغلوب خود کردند تا نشان دهند خیال شکست ندارند. در ست سوم بار دیگر مس به بازی برگشته و ۲۵ بر ۱۸ هورسان را مغلوب خود کرد تا این دیدار در ست چهارم ادامه یابد.

شاگردان صادقیانی در ست‌های چهار و پنج با امتیازات ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۸ مس را شکست دادند تا پیروز این مسابقه پنج سته باشند.

هورسان رامسر با این پیروزی به ششمین برد خود دست یافت و ۱۴ امتیازی شد تا همچنان در جایگاه پنجم باقی بماند و مس رفسنجان با سه برد و ۹ امتیاز در جایگاه نهم باقی خواهد ماند تا نتایج آخرین دیدار جایگاه نهایی تیم‌ها را مشخص کند.

گیتی پسند با شکست شهداب، در تعقیب فولاد

همچنین در مهمترین مسابقه این هفته تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان (۶ برد و ۱۷ امتیاز) و شهداب یزد (پنج برد و ۱۶ امتیاز) که در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار داشتند، در سالن مخابرات اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند.

گیتی‌پسند با پیروزی سه بر یک مقابل شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی به هفتمین برد خود دست یافت و ۲۰ امتیازی شد تا تنها یک امتیاز با تیم فولاد سیرجان ایرانیان (هفت برد و ۲۱ امتیاز) صدرنشین این رقابت‌ها فاصله داشته باشد.

شهداب در دوم ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب نماینده اصفهان شد تا سومین شکست فصل خود را تجربه کند.

صعود و سقوط در جدول

تیم پیکان تهران این هفته سه رتبه صعود را تجربه کرد و هورسان رامسر نیز دو پله صعود در جدول داشت، ازسوی دیگر تیم‌های شهداب و ایفاسرام یک رتبه سقوط در جدول را تجربه کردند.

نتایج کامل هفته هشتم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

فولاد سیرجان ایرانیان ۳ – نیان الکترونیک خراسان ۲ (۲۵ بر ۲۱، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۷ بر ۲۹ و ۱۵ بر ۱۲)
ایفاسرام اردکان صفر – پیکان تهران ۳ (۱۷ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵)
سایپا تهران صفر – چادرملو اردکان ۳ (۲۳ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۹ بر ۲۵)
پاس گرگان ۳ – شهرداری ارومیه صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۳)
مس رفسنجان ۲ – هورسان رامسر ۳ (۲۵ بر ۱۳، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۸ بر ۱۵)
شهرداری گنبدکاووس یک – طبیعت ۳ (۲۳ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۲۵)
گیتی‌پسند اصفهان ۳ – شهداب یزد یک (۲۵ بر ۲۱، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳)

جدول این رقابت‌ها در پایان هفته هشتم مرحله مقدماتی بدین شکل است:
فولاد سیرجان ایرانیان ۷ برد و ۲۱ امتیاز
گیتی‌پسند اصفهان ۷ برد و ۲۰ امتیاز
هورسان رامسر ۶ برد و ۱۴ امتیاز
شهداب یزد پنج برد و ۱۶ امتیاز
ایفاسرام اردکان ۵ برد و ۱۵ امتیاز
چادرملو اردکان چهار برد و ۱۳ امتیاز
طبیعت چهار برد و ۱۲ امتیاز
پاس گرگان چهار برد و ۱۰ امتیاز
پیکان تهران سه برد و ۱۰ امتیاز
نیان الکترونیک خراسان سه برد و ۱۰ امتیاز
مس رفسنجان سه برد و ۹ امتیاز
شهرداری گنبد کاووس دو برد و هفت امتیاز
شهرداری ارومیه دو برد و ۶ امتیاز
سایپا تهران یک برد و پنج امتیاز
هفته نهم مسابقات والیبال قهرمانی
باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه ۱۲ آذر با هفت دیدار پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.