رزمایش استانی پدافند زیستی در خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی آغاز شد.

رزمایش استانی پدافند زیستی در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در این رزمایش اظهار کرد: منشأ این بیماری مشترک بین انسان و دام، کنه کریمه کنگو است و این رزمایش برای ارزیابی مقابله در شرایط واقعی است تا اگر شاهد وقوع این بیماری بودیم بیشترین هماهنگی وجود داشته باشد و نقاط آسیب نیز شناسایی و برطرف شود.

محمد زهدی افزود: همه دستگاه‌ها برابر برنامه و اقدامات مشخص باید از وظیفه خود مطلع باشند و هر دستگاه وظیفه خود را به خوبی انجام دهد تا برگزاری این رزمایش به ارزیابی تمام دستگاه ها منتهی شود و امکان رفع نواقص صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مستند سازی این رزمایش باید به شکل دقیقی انجام شود تا شاهد ارزیابی به صورت دقیق باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس این برنامه و در ارتباط مستقیم با شهرستان‌های سبزوار، چناران، سرخس ، نیشابور و تربت جام، فرمانداران به عنوان بالاترین مقام محلی مسوولیت اجرای کار را بر عهده دارند و قرارگاه زیستی با ظرفیت تمام اعضا و دست‌اندرکاران برای اجرای اقدامات لازم تشکل می‌شود.

زهدی با اشاره به این که برگزاری این رزمایش نباید منجر به نگرانی مردم مناطق شود افزود: خوشبختانه شاهد حضور نخبگان بهداشتی برای رصد و پایش بسیاری از بیماری‌ها هستیم و سربازان نظام سلامت هم وظیفه خود را در حوزه های مختلف بهداشتی به خصوص در پایش مواد غذایی و توزیعی در کنار سایر اقدامات بهداشتی انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در صورت دریافت گزارش گروه آشکارسازی، اقداماتی چون قرنطینه، سم پاشی و آموزش انجام خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به همجواری با کشورهای همسایه موضوع قرنطینه و انتقال دام جدی است همچنین با توجه به نیاز به گوشت و توزیع آن در مناطق مختلف استان، جابه‌جایی دام از مناطق مختلف به سایر نقاط مورد نیاز باید زیر نظر شبکه دامپزشکی همراه با معاینه و در صورت نیاز قرنطینه سازی انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.