استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان در دولت سیزدهم آغاز و از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: این پروژه نماد خودباوری است.

پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین، « حسن بهرام نیا» روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی هلیلان شهرستان هلیلان، با بیان اینکه ظرفیت ۲۰۰ هزار تن پلی اتیلن در سال را دارد، اظهار کرد: کل سرمایه‌گذاری برای این پروژه عظیم، ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در دولت سیزدهم آغاز و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه نیروگاه این مجتمع دارای ۸۰ مگابایت است، افزود: تجهیزات بخش تولید مجتمع پتروشیمی هلیلان سفارش‌گذاری شده و در ۶ ماه انجام خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برابر جدول زمانبندی شده این پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد که با محقق شدن این پروژه در موعد مقرر، اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ صنعت رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: علاوه بر اشتغالزایی در حوزه زیرساخت‌های این پروژه، در زمان بهره‌برداری حداقل ۳۰۰ نفر در پتروشیمی هلیلان مشغول به کار می‌شوند.

بهرام نیا در ادامه با قدردانی از تلاش‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام و مدیر کل صمت استان ادامه داد: این پروژه هیچ گونه موانع استانی ندارد و مشکل آب آن نیز حل شده و از موقعیت صنعتی خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: پتروشیمی هلیلان از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت اقتصاد و دارایی است‌.

براساس این گزارش، کل تسهیلات مصوب برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد است که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن اعطاء شده و مابقی نیز برابر پیشرفت فیزیکی پروژه، تزریق می یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.