رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا پایان سال باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کل کشور کاشته شود.

رئیس سازمان بحران کشور: تا پایان سال باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود

به‌ گزارش قدس آنلاین، محمد حسن نامی پیش از ظهر امروز در پویش صبح زیتون با اشاره به چالش‌های مهم جهان، اظهار داشت: جهان با ۳۴ چالش جدی روبه‌رو است که مهم‌ترین چالش‌ها تغییر اقلیم، بیابان‌زایی، کمبود آب به ویژه آب شیرین و کمبود فضای سبز است بر این اساس تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فضای سبز جمهوری اسلامی است.

وی افزود: با دستور مقام معظم رهبری کشت یک میلیارد درخت مثمر ظرف چهار سال در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کل کشور کاشته شود که از این نظر کار بسیار ارزنده‌ای است که بتوانیم فضای سبز کشور را مرتب توسعه دهیم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: امروز سهم استان مرکزی در کاشت یک میلیون اصله نهال ۱۶ میلیون اصله نهال در مدت زمان چهار سال است که سهم امسال استان نیز ۴ میلیون اصله نهال است و معتقدم که این امر در استان مرکزی محقق می‌شود، تاکید دولت بر تحقق این امر است به این منظور مرتب در کل کشور این موضوع پیگیری می‌شود. 

نامی بیان کرد: مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی در تحقق کاشت ۴ میلیون اصله نهال به جد پیگیر هستند و همه این درختان به نام شهدای کشور و شهدای غزه کاشته می‌شوند تا این درختان به ثمر بنشینند و دیگران از آن بهره‌مند شوند. 

پویش صبح زیتون در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار مرکزی و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مرکز جامعه المصطفی العالمیه شهر آشتیان اجرا شد. در این پویش چند اصله نهال زیتون به عنوان نماد صلح و به یاد مقاومت مردم قهرمان غزه غرس شد. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.