۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 941190

دروازه‌بان اسبق استقلال گفت: صدرشینی این تیم جرقه نیست و همیشه پتانسیل قهرمانی را دارد.

طباطبایی:صدرنشینی استقلال جرقه نیست

به گزارش قدس آنلاین، هادی طباطبایی، در مورد روند صعودی استقلال و حضور این تیم در صدر جدول لیگ برتر با وجود اینکه شاید ابتدای فصل کمتر کسی فکر می‌کرد آبی‌ها بین مدعیان قرار بگیرند، اظهار داشت: جواد نکونام جزو مربیان صاحب سبک است. او در دوران بازی خودش چه در لالیگا و چه در تیم ملی، با مربیایی کار کرده که ورژن خوبی از نظر تاکتیکی و مدیریت تیم داشتند.

تفکرات تاکتیکی سرمربی سریعا به بازیکنان انتقال داده شد

وی افزود: قالب فکری خودش هم در فوتبال به همین شکل است که دوست دارد کارش را براساس نظم تیمی و تاکتیکی انجام بدهد. علیرغم تمام مشکلات موجود، نکونام با نگاه مثبتی که داشته توانسته از ظرفیت‌های تیمش به خوبی استفاده کند. در واقع در کنار اتفاقات ریز و درشتی که برای استقلال افتاد، سرمربی تیم توانست تفکرات تاکتیکی خودش را سریعا به بازیکنان انتقال بدهد. یعنی الان بازیکنان با سرمربی و کادرفنی به هماهنگی خیلی خوبی رسیده‌اند.

بازیکنان استقلال به این نتیجه رسیدند که باید با بضاعت موجود کارشان را ادامه بدهند

طباطبایی با اشاره به شکل بازی استقلال، تصریح کرد: یک فوتبال شاداب و بازی رو به جلو را از استقلال شاهد هستیم. این مساله باعث شده تیم بتواند نتایج خوبی هم بگیرد. نباید فراموش کنیم تیم و بازیکنان در چند سال اخیر به خاطر ساختار مدیریتی و مسائل مربوط به آن، تحت فشار بودند. بااینحال بازیکنان به مشکلات عادت کردند. به این نتیجه رسیدند که باید با بضاعت موجود به کارشان ادامه بدهند و اتفاقا عملکرد خوبی هم دارند.

دروازه‌بان اسبق استقلال در مورد اینکه تصور بسیاری بر این بود امسال فوتبالی مانند فولاد در فصول گذشته را شاهد هستند اما اکنون تیم نکونام با شیوه‌ای دیگر و هجومی بازی می‌کند، گفت: استقلال به خودی خود خصوصیاتی دارد. چون این تیم طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد، همیشه این انتظار می‌رود که فوتبالی رو به جلو و هجومی را ارائه بدهد. نکونام از این ظرفیت خیلی خوب استفاده کرد. او با تمام مشکلاتی که سر راهش بود، تمام انرژی خودش را روی این تیم گذاشت تا بتواند نتیجه بگیرد که این اتفاق افتاده است.

بازی‌های ترکیبی مختلفی را در استقلال می‌بینیم

وی در خصوص عملکرد هجومی استقلال و خلق موقعیت‌های مختلف با استفاده از مهره‌هایی مانند مهرداد محمدی و بلانکو، گفت: این مساله به نوع تاکتیک تیم بر می‌گردد. ما شاهد بازی‌های ترکیبی مختلف هستیم. بخشی از تیم بازیکن یا بازیکنان تمام کننده هستند، بخش دیگر بازیکنانی هستند که باید مهره‌های هجومی را تغذیه کنند. یعنی یک مرحله قبل از گلزنی این است که چه روش‌هایی برای رسیدن توپ به مهاجمان وجود دارد. انتقال توپ در تیم استقلال شکل خوبی گرفته و رفته رفته بهتر هم می‌شود.

ذوب آهن در قهرمانی این فصل نقش تعیین کننده دارد

طباطبایی در مورد اینکه این هفته، هم کار متفاوتی از تیم ربیعی در استفاده از اوت‌های بلند و توپ‌های ریباند پشت محوطه جریمه آبی‌ها و هم شیوه متفاوتی از تیم نکونام و استفاده از شوت‌های متعدد را شاهد بودیم، عنوان کرد: 2 تیمی در مقابل هم قرار گرفتند که مربیانشان دارای تفکرات تاکتیکی خاصی هستند. قطعا وقتی 2 مربی با این شرایط مقابل هم قرار می‌گیرند به خوبی یکدیگر را آنالیز می‌کنند.

وی افزود: به اعتقاد من هردو آنالیز خیلی خوبی از هم داشتند. به نسبت این آنالیز، هم چینش تیم خودشان را تعیین و هم تاکتیک بازی خودشان را انتخاب کردند. ذوب آهنِ محمد ربیعی شاید قهرمان نشود اما با ادامه این روند می‌تواند در قهرمانی این فصل نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد چون امتیازاتی که در تقابل این تیم با مدعیان قهرمانی ردوبدل می‌شود، در مسیر قهرمانی تاثیرگذار است. با اینحال انتظار داشتیم که استقلال وقتی یک گل جلو افتاد با برد از زمین خارج شود اما زیبایی فوتبال به همین اتفاقات پیش بینی نشده است.

استقلال همیشه پتانسیل قهرمانی دارد

طباطبایی در مورد اینکه برخی معتقدند صدرنشینی استقلال یک جرقه است و ممکن است در هفته‌های آینده این جایگاه را از دست بدهد، گفت: نه، صدرنشینی استقلال جرقه نیست. در مورد تیمی صحبت نمی‌کنیم که هیچ وقت صدر جدول را ندیده و حالا بر اثر یک حادثه به این جایگاه رسیده است. مثل تیم‌هایی که شاید حتی یک فصل به قهرمانی هم رسیدند اما الان اثر چندانی از آن‌ها دیده نمی‌شود. استقلال  همیشه جزو تیم‌های مدعی بوده، مهم این است که بتواند از ظرفیت‌های خودش استفاده کند. استقلال همیشه پتانسیل قهرمانی را دارد و امدیوارم امسال این اتفاق بیفتد. متاسفم که حضور در آسیا را از این تیم گرفتند و در حذف استقلال هت تریک شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.