وزیر امور خارجه در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک ایران در راستای تثبیت آتش بس در غزه، با برخی مقامات سازمان‌های بین‌المللی و همتایان خود رایزنی و

جزئیات تلاش دیپلماتیک ایران برای تثبیت آتش‌بس در غزه

به گزارش قدس‌آنلاین در راستای تلاش های دیپلماتیک ایران در جهت تثبیت آتش بس در غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه یا از طریق تماس تلفنی با برخی از همتایان خود و روسای برخی سازمان های بین المللی از آنها درخواست کرد تا در این خصوص گام برداشته و اجازه ندهند که بار دیگر آتش جنگ در غزه زبانه بکشد.

البته جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متعاقب عملیات طوفان الاقصی (هفت اکتبر) در این مدت اقدامات گسترده ای را در سطح عالی خود انجام داده و تا به امروز هم با انجام گفتگوهای تلفنی، انجام سفرهای متعدد و دیدارها و ملاقات های بسیار با مقامات کشورهای منطقه ای و سایر کشورهایی که میتوانند در این موضوع تاثیرگذار باشند، نشان داده که نه تنها در سیاست اعلامی، بلکه در سیاست اعمالی خود از فلسطین و آرمان آزادی قدس دفاع میکند.

ارسال نامه و قدردانی از مواضع رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مواضع «موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین، خواهان اتخاذ گام‌های مؤثرتر در این راستا شد.

در این نامه هم‌چنین با اشاره به مسؤولیت‌های نهادهای بین‌المللی در جلوگیری از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، از رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواسته شد با توجه به شرایط غزه، گام‌های مؤثرتری در زمینه توقف دایمی حملات رژیم اشغالگر بردارد.

درخواست از دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برای اتخاذ مواضعی مؤثرتر

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به «تاسماگامبتوف ایمانگالی نورگلیویچ»، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض فاحش حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها پرداخت و بی‌عملی برخی بازیگران و نهادهای بین‌المللی و بی‌کیفرمانی رژیم اشغالگر را زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته برشمرد.

در این نامه از دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست شد گام‌های مؤثرتری در جهت توقف دایمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

تقدیر از مواضع دبیرکل اتحادیه آلبا در موضوع فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان طی نامه‌ای به «فلیکس پلاسنسیا»، دبیرکل اتحادیه آلبا (اتحاد بولیواری برای ملل آمریکای ما)، از مواضع این سازمان منطقه‌ای در اتخاذ مواضع شفاف در زمینه توقف کشتار در غزه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تقدیر کرد.

در این نامه هم چنین با اشاره به بی‌عملی برخی نهادهای بین‌المللی و بی‌کیفرمانی رژیم اشغالگر که زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته شده است، از دبیرکل اتحادیه آلبا خواسته شد اقدامات مؤثرتری در راستای توقف جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی و کاهش رنج‌های مردمان بی‌پناه فلسطینی اتخاذ شود.

نامه به دبیرکل آسه‌آن در موضوع تحولات فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به «کائو کیم هورن»، دبیرکل اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته از جمله در به شهادت رساندن بیش از 15 هزار فلسطینی، تخریب زیرساخت‌های حیاتی و اماکن عمومی، استفاده از تسلیحات ممنوعه‌ و تهدید به کاربرد سلاح هسته‌ای علیه مردم غزه، بر مسؤولیت نهادهای بین‌المللی در بی‌کیفر نماندن رژیم اشغالگر تأکید کرد.

گفتگوی تلفنی با همتای اماراتی؛ برگزاری کنفرانس بین المللی کاپ ٢٨ در حمایت از فلسطین

‎وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی در گفتگوی تلفنی، درباره آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به آتش بس موقت در غزه تاکید کرد، «کشورهای اسلامی» باید به تلاش‌های خود برای توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهونیستی و گشودن مسیرهای گسترده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه ادامه دهند.

در این گفتگو، مقام اماراتی از آخرین اقدام‌های این کشور جهت برگزاری کنفرانس کاپ ٢٨ در امارات، امیرعبداللهیان را مطلع کرد.

امیرعبداللهیان افزود: با درک برگزاری کنفرانس بین المللی کاپ ٢٨ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسراییل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل کشی اخیر رژیم صهیونیستی در خور تامل جدی است.

گفتنی است، «۳۰ اسیر فلسطینی در ازای ۱۰ گروگان در غزه، به‌اضافه ۲ شهروند روسی و ۳ تایلندی آزاد می‌شوند»، سخنگوی وزارت خارجه قطر صبح امروز (پنجشنبه) این خبر را اعلام کرد و پس از منقضی شدن ۶ روز آتش‌بس موقت، ارتش رژیم صهیونیستی و حماس از تمدید آن برای یک روز دیگر خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.