دبیر کل سازمان ملل و سخنگوی سازمان یونیسف با محکوم کردن شروع دوباره عملیاتهای نظامی در غزه قویا آن را محکوم کردند.

واکنش یونیسف به حملات مجدد در غزه: این جنگ علیه کودکان است، فورا آن متوقف کنید

به گزارش قدس‌آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان به شروع دوباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داد. 

گوترش که اظهارات اخیرش درباره جنایات جنگی اسرائیل با واکنش شدید مقامات صهیونیست مواجه شده بود امروز جمعه از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس عمیقا ابراز تاسف کرد. 

گوترش در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من عمیقا از آغاز دوباره عملیاتهای نظامی در غزه ابراز تاسف می‌کنم. من هنوز امیدوارم که امکان توقف مجدد بشردوستانه که پیش از این برقرار شده بود وجود داشته باشد.» 

«بازگشت به خصومت‌ها تنها نشان می‌دهد که داشتن یک آتش‌بس انسانی واقعی چقدر مهم است.»

«جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، نیز در یک پیام ویدئویی که در یکی از آخرین بیمارستانهای فعال غزه ضبط شده است جنگ علیه کودکان در غزه را محکوم کرد.

وی گفت: «ما دیگر نمی‌توانیم کودکان بیشتری را با جراحات جنگ ببینیم. با سوختگی، با ترکشهایی که در بدنشان رفته، با استخوانهای شکسته. این جنگ علیه کودکان است و انفعال افراد دارای نفوذ اجازه کشتن کودکان را میدهد.» 

وی در پیام ویدئویی خود شرح حال کنونی غزه را نیز توصیف کرده و می‌گوید، حتی از داخل بیمارستان نیز می‌توان صدای بمباران مناطق اطراف را شنید و یکی از این حملات درست در 50 متری بیمارستان فرود آمد. 

 رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) حملات خود به نوار غزه را از سر گرفتند.

آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از شش روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، به پایان رسید.

همزمان با آغاز حملات اشغالگران به مناطق مختلف در نوار غزه، رسانه‌های صهیونیستی نیز از به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.