رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از توقف روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا و حرکت خلاف جهت‌ هفته‌های گذشته، تحت تاثیر افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان نرخ ارز در داخل خبر داد اما خاطرنشان کرد که همچنان بازار در رکورد کامل به سر می‌برد.

ورق بازار سکه و طلا برگشت؛ روند نزولی قیمت‌ها  متوقف شد / همچنان حباب سکه خالی می‌شود!

به گزارش قدس‌آنلاین نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ طلا نسبت به هفته‌های گذشته بودیم؛ بگونه‌ای که هر اونس طلا طی این هفته  میانگین ۴١ دلار صعود کرد و در حال حاضر آخرین عددد ٢٠۴۵ دلار را ثبت کرده و رکورد قیمتی ماه‌های اخیر را شکسته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، به‌تبع قیمت طلا در داخل را هم تحت تاثیر قرار داد، گفت: ابتدای هفته تا اواسط آن، بازار شرایط آرامی داشت و نوسان خاصی در بازار وجود نداشت اما از اواسط هفته‌، پیرو افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی که بازار داخل کشورها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا متوقف شد و در مسیر افزلیش قرار گرفت؛ بر این اساس، هر گرم طلای ١٨ عیار با ٣۶  هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون و ۴٧٩ هزار تومان به ازای هر گرم رسید. 

وی افزود: در بازار سکه نیز این هفته روند صعودی طی شد. سکه تمام طرح جدید با ٣٠٠ هزار تومان افزایش به ٢٩ میلیون و ٢۵٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ١٠٠ هزار تومان افزایش به ٢۵ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان در پایان هفته رسید. در بازار ایران هفته سکه و طلا، نیم سکه و ربع سکه هریک افزایش ١۵٠ هزار تومانی را تجربه کرده است و در آخرین معاملات پایانی‌ هفته (پنجشنبه) به‌ترتیب نیم سکه ١۵ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١٠ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان قیمت داشته است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی اما در مجموع یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشته و در آخرین معاملات پایانی‌ هفته پنج میلیون و  ٨۵٠ هزار تومان دادوستد شده است.

حباب سکه کوچک‌تر شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه در بازار نیز اظهار کرد: برخلاف روند صعودی قیمت‌ سکه اما حباب سکه در بازارهای داخلی طی یک هفته اخیردر مجموع ١۵٠ هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر هر قطعه‌ سکه در حال حاضر پنج میلیون و ٣٠ هزار تومان دارای حباب است. البته که کاهش ١۵٠ هزار تومانی حباب رقم چشمگیری نیست اما علت این تخلیه حباب می‌تواند ناشی از می‌تواند تا حدودی کاهش تقاضا بر روی سکه بوده باشد. البته این حباب هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد.؛ فلذا مردم می‌توانند با سرمایه‌ی بهای سکه به سمت خرید مصنوعات طلا بروند که حبابی ندارد و به عنوان سرمایه‌ امن در بلندمدت مورد استفاده نیز قرار دهند. 

بذرافشان خاطر نشان کرد: بخشی از روند صعودی قیمت‌ها مرتبط با افزایش اونس طلا بوده و بخش دیگر آن نوسان در بازار ارز در داخل بوده است اما این رشد بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر، التهابی در بازار ایجاد نکرد و همچنان بازار نه‌تنها افزایش تقاضا به خود ندیده است که متاسفانه همچنین در رکود قرار دارد که صنعت طلا و واحدهای تولیدی را دچار شرایط بحرانی قرار داده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که طی هفته‌های پیشرو رونق به بازار سکه و طلا بازگردد و روند در بازارها بیشتر شود و شرایط بحرانی که دامن‌گیر صنعت طلا کشور شده است، رفع شود و رونق به این صنعت و بازار برگرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.