۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 941593

وزیر بهداشت با بیان اینکه ماماها از ارکان مهم نظام سلامت هستند گفت: رسیدگی به مشکلات این گروه مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

واکنش وزیر بهداشت به اعتراض ماماها

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در واکنش به تجمع ماماها مقابل وزارت بهداشت گفت: ما هر روز شاهد مطالبات صنفی گروه‌های مختلف هستیم و درخواست این افراد معمولاً مسایل صنفی است.

وی گفت: ماماها در این تجمع مطالبه ایجاد ساختاری در وزارت بهداشت را داشتند که مشکلات آن ها پیگیری می شود اما این ساختار در وزارت بهداشت وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: این ساختار ذیل معاونت درمان به نام کمیته مامایی وجود دارد و برای رفع مشکلات ماماها برنامه ریزی می‌کند.

عین‌اللهی با بیان اینکه این قشر از ارکان مهم نظام سلامت هستند افزود: رسیدگی به مشکلات این گروه مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

گفتنی است، در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود ٨٠ هزار نفر ماما از دانشکده‌های پرستاری مامایی کشور در مقاطع مختلف فارغ تحصیل شده که حدود ٣۴ هزار نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول خدمت هستند که از این تعداد حدود ١٧٠٠٠ نفر آن‌ها در مراکز زایمانی کشور به خدمت اشتغال دارند.

ماماها روز سه شنبه هفتم آذر با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار اجرای ماده ٤٥ ، ٤٦ و ٥٠ قانون جوانی جمعیت و  تغییر نام ماما به مراقب ماما در شبکه بهداشت شدند. همچنین این افراد به موضوع حذف دفتر کار مامایی و ماما از سطوح ارجاع، ارائه خدمات مامایی توسط افراد غیرمتخصص و بی بهره بودن ماماها از تعرفه زایمان معترض بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.