سخنگوی دولت گفت: در گذشته خیلی شفاف و واضح به جای عمل به سند تحول بنیان آموزش و پرورش، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و ... در حوزه فرهنگی اجرای سند ۲۰۳۰ در دستور کار گرفته بود.

سخنگوی دولت: سند ۲۰۳۰ در دولت قبل در مسیر اجرا بود/ آقایان اعتقادی به نخبه ایرانی نداشتند

به گزارش قدس آنلاین ،علی بهادی جهرمی در دیدار فعالان فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: در شروع به کار دولت با بحران زیادی مواجه بودیم؛ یعنی اینکه در ۱۰ سال گذشته خط و مسیر راهبردی در کشور طی کرده بودیم که مبتنی بر مسیر و نگاه انقلاب و امام راحل نبود.

وی افزود: نتیجه این راهبردهای اشتباه، مشکلات گسترده در سال ۱۴۰۰ و شروع کار دولت بود که مردم و دولت را گرفتار و گریبانگیر کرد، لذا دولت دو جهت را برای خروج از این وضعیت در دستور کار قرار داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در نخستین اقدام دولت برای بازگشت به ریلی اصلی انقلاب اقدام کرد و مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گرفت، تصریح کرد: در دومین اقدام، دولت مدیریت بحران های مقطعی را دستور کار قرار داد چرا که در آن زمان زمان با شیوع کرونا، مرگ و میر کرونا، بحران‌های اقتصادی گسترده، رکود اقتصادی و افزایش نرخ رشد نقدینگی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در گذشته در عمل  در نهادها و بخش های مختلف خیلی شفاف و واضح به جای عمل به سند تحول بنیان آموزش و پرورش، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و ... در حوزه فرهنگی اجرای سند ۲۰۳۰ در دستور کار گرفته بود، ادامه داد: حتی سرمایه‌گذاری و هزینه داده می‌شد تا نگاه‌های معکوس با گفتمان با نگاه انقلاب اسلامی زمینه‌سازی شود و مسیر آن برای حرکت‌ هموار شود؛ این موضوع فقط مختص حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نبود. بلکه فرهنگ اقتصادی را هدف گرفته بودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در این دو سال دولت تلاش کرده ‌تا به ریل اصلی انقلاب برگردیم؛ مسیر ‌طوری طراحی شده‌ که مدیران وقت فرهنگ "نمی‌شود" و "نمی‌توانیم" را بین مردم نهادینه کرده بودند و این نگاه بود که اگر قرار است مشکل حل شود باید به خارج متوسل شویم.

وی اضافه کرد: اعتقادی به این بود که کلید حل مشکل دست جوان نخبه ایرانی و استعدادهای درونی نیست و دست دیگران و آن سوی آب است. این نگاه‌ها باید کاملا کنار گذشته می‌شد.

جهرمی تصریح کرد: مسیر و گفتمانی که ‌در کشور از سوی حاکمان وقت طراحی و ترویج می‌شد تمسخر دیگران، فاصله انداختن بین حاکمیت و دیگران، حضورهای ویدئوکنفرانسی، ‌دیوار کشیدن بین خود و مردم و نبودن بین گروه‌های مردمی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.