جمعیت هلال احمر فلسطینی اعلام کرد اولین کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه پس از پایان آتش‌بس موقت، وارد غزه شده‌اند.

ورود اولین کامیون‌های حامل کمک‌ها به غزه پس از پایان آتش‌بس

به گزارش قدس آنلاین، منابع امنیتی مصر و منابع هلال احمر فلسطین به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که اولین کاروان حامل کمک‌ها از زمان پایان یافتن آتش‌بس انسانی در غزه از سمت مصری گذرگاه «رفح» وارد شده و قبل از ادامه مسیر به سمت نوار غزه برای تفتیش و بازرسی در مسیر گذرگاه العوجه هستند.

منابع همچنین اعلام کردند، دو کامیون حامل سوخت و ۵۰ کامیون حامل کمک از سمت مصر عبور کرده و برای تفتیش و بازرسی به سمت گذرگاه العوجه حرکت کرده‌اند.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌ است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.