فایننشال تایمز با ارایه گزارشی از منابع نزدیک به نظامیان صهیونیستی، مدعی شد که عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه ممکن است بیش از یک سال ادامه داشته باشد.

فایننشال تایمز: عملیات اسرائیل بیش از یک سال طول خواهد کشید

به گزارش قدس آنلاین، منابع نزدیک به مقام های اسرائیلی گفته اند که این رژیم اعلام داشته عمیات نظامی در نوار غزه تا اوایل سال ۲۰۲۴ به طور فشرده ادامه خواهد داشت و گفته می‌شود جنگ غزه ممکن است تا بیش از یک سال به طور انجامد.

بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی در نظر دارند تا عمق جنوب نوار غزه پیشرفت کنند و قصدشان نابود کردن شبکه تونل‌های زیرزمینی است. ادعا می‌شود اسرائیلی‌ها با هدف بازداشت یا کشتن سه تن از رهبران ارشد حماس با نام‌های یحیی سنوار، محمد دیف و مروان عیسی هستند.

یک مقام مطلع از عملیات اسرائیلی‌ها در نوار غزه گفته است که نیروهای اسرائیلی در منطقه تا بیش از یک سال حضور خواهند داشت و گفته شده در حال حاضر حتی نیمی از اهداف عملیات نظامی آنها در غزه محقق نشده است.

به گفته این مقام نظامی اسرائیلی در چند ماه آینده عملیات نظامی زمینی صهیونیست ها در نوار غزه با شدت ادامه خواهد یافت و پایان آن بستگی به هدف‌های تعیین شده دارد.

بر این اساس گفته شده که راهبرد کلی اسرائیل در غزه انعطاف‌پذیر است و زمان‌بندی آن به عوامل متعددی از جمله پیشرفت عملیات نظامی و فشارهای بین‌المللی بستگی دارد.

یکی از افرادی که از گفتگوهای آمریکا و اسرائیل درباره جنگ مطلع است، گفت: این جنگ در چند هفته تمام نخواهد شد.

آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از هفت روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، از بامداد جمعه به پایان رسید و بار دیگر صدای مهیب انفجارها و پرواز جنگنده‌ها آرامش نسبی روزهای گذشته را از میان برداشت.

دفتر نخست‌وزیری رژیم تروریست صهیونیستی دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با بازگشت به جنگ، ما متعهد به دستیابی به اهداف جنگ هستیم».

رادیو ارتش صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع سیاسی ارشد گزارش داد: «ما با تمام قدرت به نبرد بازگشته‌ایم و هیچ مذاکره‌ای برای آزادسازی بازداشتی‌ها انجام نمی‌شود».

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۱۵ هزار فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند که از این میزان ۶ هزار تن کودک بوده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول پایان آتش‌بس در غزه است گفت که این رژیم با هیچ کدام از پیشنهادات تبادل اسرا موافقت نکرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.