بهترین بازیکن، بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی کمتر از ۱۷ سال که با قهرمانی آلمان به پایان رسید، معرفی شدند.

بهترین‌های جام‌جهانی زیر۱۷ سال؛ رونمایی از برندگان توپ طلا و دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین پرونده رقابت‌‎های جام‌جهانی کمتر از ۱۷ سال ۲۰۲۳، عصر امروز با قهرمانی آلمان به پایان رسید و پس از پایان فینال، برترین‌های این دوره از مسابقات توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) معرفی شدند.

توپ طلای بهترین بازیکن مسابقات به پاریس برونر از آلمان رسید. مهاجم تیم آلمان یکی از ستاره‌های این تیم در جام‌جهانی اندونزی بود و ۴ گل برای ژرمن‌ها به ثمرساند. از جمله این گل‌ها می‌توان به ۲ گل او در نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین و یک گل در فینال برابر فرانسه اشاره کرد تا برونر به عنوان بهترین بازیکن مسابقات تاج‌گذاری کند.

توپ نقره‌ای به حمادو ماکالوف هافبک تیم مالی، تیم سوم مسابقات رسید. او در میانه زمین تیم مالی در تمامی مسابقات، نقشی خیره‌کننده داشت و اوج کار او زدن یک گل فوق‌العاده در بازی رده‌بندی برابر آرژانتین بود.

توپ برنز مسابقات نیز به ماتیس عموگو از فرانسه رسید که گل تساوی این تیم در بازی فینال برابر آلمان را به ثمررساند.

کفش طلایی و عنوان بهترین گلزن به آگوستین روبرتو از آرژانتین رسید که ۸ گل در ۷ بازی به ثمر رساند و صعود آلبی سلسته به نیمه‌نهایی تا حد زیادی مرهون گلزنی‌های روبرتو بود.

کفش نقره‌ای به ابراهیم دیارا از مالی رسید که در ۷ بازی ۵ گل به ثمر رساند و ۴ پاس نیز گل داد. کاپیتان مالی روی ۹ گل از ۱۸ گل تیمش در این رویداد نقش داشت. او در پیروزی یک چهارم نهایی مالی مقابل مراکش و همچنین دیدار رده‌بندی درخشان ظاهر شد.

کفش برنز و عنوان سومین گلزن برتر مسابقات به کلودیو اچوری از آرژانتین با ۵ گل و ۲ پاس گل رسید. کاپیتان آلبی سلسته در مسابقه با برزیل در یک‌چهارم نهایی هم هر سه گل آرژانتین را در برد ۳ بر صفر این تیم به نام خودش ثبت کرد.

دستکش طلایی و عنوان بهترین دروازه‌بان به پل آرگنی از فرانسه رسید. او پنج بار کلین‌شیت و در طول مسابقات تنها سه گل دریافت و در شکست مقابل آلمان در ضربات پنالتی، ۲ پنالتی را نیز مهار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.