وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که برای یافتن محل نگهداری اسرایی که در اختیار مقاومت فلسطین هستند، پروازهای نظارتی بر فرار نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد.

انگلیس بر فراز غزه پرواز نظارتی انجام می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع انگلیس شنبه شب در بیانیه‌ای گفت که این وزارتخانه در راستای «حمایت از فعالیت‌های مربوط به نجات گروگان‌ها (اسرا) پروازهای نظارتی بر فراز شرق مدیترانه از جمله در حریم هوایی اسرائیل و غزه» انجام خواهد داد.

این بیانیه افزود: هواپیماهای نظارتی غیرمسلح خواهند بود و نقش رزمی نخواهند داشت و ماموریت آنها صرفا شناسایی محل گروگان‌ها (اسرا) خواهد بود.

به گفته مقام‌های وزارت دفاع انگلیس، شماری از هواپیماهای غیرمسلح از جمله «شدو آر۱» برای این عملیات به کار گرفته خواهند شد و اطلاعات آنها با رژیم صهیونیستی نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

به نوشته گاردین، در جریان آتش‌بس موقت یک‌هفته‌ای میان اسرائیل و مقاومت فلسطین، ۸۰ اسیر صهیونیستی در ازای آزادی ۲۴۰ زندانی فلسطینی آزاد شدند. گفته می‌شود که همچنان بیش از ۱۳۰ اسیر دیگر در نوار غزه هستند.

رژیم صهیونیستی صبح جمعه ۱۰ آذرماه پس از پایان زمان آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد: از زمان ازسرگیری تجاوز به غزه از روز جمعه تا کنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزها به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.