رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ داوطلب سلامت محله در زمینه کنترل بیماری های شایع، سلامت کودکان، افزایش جمعیت، خانواده، جامعه، ارتقاء سواد سلامت و ... با حوزه بهداشت جنوب کرمان همکاری دارند.

فعالیت ۳۵۰۰ داوطلب سلامت محله در جنوب کرمان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر خیرخواه با اشاره به روز جهانی داوطلب(پنجم دسامبر) اظهار کرد: انجام کارهای داوطلبانه، حس باهم بودن و انسجام اجتماعی را تقویت می‌کند و احساس مسئولیت افراد برای محافظت از افراد آسیب پذیر را افزایش می‌دهد و کارهای داوطلبانه ستون فقرات جوامع در توسعه پایدار هستند.

وی بر تاثیرگذاری همکاری‌های همه جانبه داوطلبان تاکید کرد و افزود: در دنیا داوطلبان به صورت فردی یا گروهی در فعالیت‌های ارتقادهنده سلامت جامعه مانند کمک به گروه‌های آسیب پذیر، اصلاح اطلاعات نادرست و آموزش به کودکان شرکت می‌کنند و خدمات ضروری را به سالمندان و افراد کم توان ارائه می‌دهند.

خیرخواه داوطلبان سلامت را از نهاد و جنس مردم‌ دانست و اظهار کرد: داوطلبان برای بهبود زندگی سالم همنوعان خود در زمینه سلامت کودکان، افزایش جمعیت، کنترل بیماری‌های شایع، ارتقاء سواد سلامت و ... با بخش بهداشت همکاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آموزش‌های لازم به داوطلبان سخن به میان آورد و گفت: داوطلبان سلامت پس از اعلام آمادگی برای همکاری داوطلبانه با نظام سلامت، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را با شرکت در دوره‌های آموزشی طی دو مرحله مقدماتی و تکمیلی یاد گرفته و پس از موفقیت در گذراندن این دوره‌های آموزشی می‌توانند بر حسب تمایل پنج تا ۲۰ خانواده از محله خود را انتخاب و آموزش‌ها و خدمات فعال نظام سلامت را به خانواده‌های تحت پوشش خود انتقال دهند.

وی با برشمردن شرایط افرادی که می‌توانند به عنوان داوطلب سلامت محله با نظام سلامت همکاری داشته باشند، گفت: افرادی که شرایط لازم را دارند و داوطلب همکاری هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه‌های بهداشت محل سکونت نسبت به ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزشی لازم اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کارهای داوطلبانه برای ارتقاء سلامت جامعه و حمایت از تلاش‌های داوطلبانه افزود: با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها از داوطلبان سلامت و اقشار مختلف جامعه که داوطلبانه در زمینه ترویج فرهنگ سلامت، تامین، حفظ و ارتقاء سلامت اقدام می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.