وارونگی و آلودگی هوا و غلظت آلاینده ها کیفیت هوای نیمه غربی استان سمنان را کاهش چشم گیری داده است.

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ مدارس تعطیل نیست

به گزارش قدس انلاین، همزمان با صبح دوشنبه پدیده وارونگی هوا از یک سو و آلودگی هوای کارخانه‌های صنعتی از سوی دیگر سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شاخص هوای سالم در نیمه غربی استان سمنان شده است.

این پدیده کیفیت هوای سمنان و نواحی صنعتی استان مانند گرمسار، ایوانکی، آرادان و سرخه را کاهش داده تا جایی که هواشناسی امروز دوشنبه مجبور به صدور هشدار زرد رنگ شده است.

این وضعیت تا چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت و از گروه‌های حساس، بیماران قلبی، بانوان باردار، سالمندان و … خواسته شده تا حتی‌الامکان منزل را ترک نکرده و از ماسک استفاده کنند.

آموزش و پرورش استان سمنان اما در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مدارس نقاط صنعتی استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل نیست اما زنگ‌های تفریح و در جوار هوا قرار گرفتن نوآموزان و دانش آموزان محدود شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا که رقمی زیر ۵۰ می‌بایست باشد، در سمنان ۱۳۹ گزارش شده است، گفت: یکی از دلایل این آلودگی پدیده وارونگی هوا است.

محمد حمیدی با بیان اینکه هوای سمنان و برخی دیگر از نقاط استان در حالت ناسالم قرار دارد، گفت: بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز ترجیحاً خود داری کنند.

پیش بینی هواشناسی برای هوای استان اما تداوم این وضعیت است این اداره کل اعلام کرده که افزایش غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بخصوص در مناطق غربی و صنعتی، پدیده غالب استان تا روز چهارشنبه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.