دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا خوزستان، دلیل تعطیل نشدن مدارس این استان با وجود آلودگی شدید هوا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز آلودگی را اعلام کرد.

علت فعالیت مدارس خوزستان در هوای آلوده چیست؟

به گزارش قدس آنلاین،  داود میرشکار شامگاه یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر اعلام هواشناسی پایداری جو و افزایش آلاینده‌ها در استان تا پایان هفته ادامه دارد.

وی افزود: بنا بر تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا مقرر شد آتش سوزی مزارع نیشکر، پسماندها در شهرها و روستا و فعالیت عمرانی در شهرها متوقف و تمامی مراکز درمانی و اورژانس‌ها برای خدمات دهی به بیماران در حالت آماده باش و تمهیدات لازم از سوی شهرداری‌ها برای استفاده شهروندان از وسایل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی به شهروندان از سوی صدا و سیما انجام شود.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا خوزستان بیان کرد: راهکار بلند مدت برای مقابله با آلودگی هوا خارج کردن واحدهای صنعتی آلوده کننده به خارج از شهرها می‌باشد.

میرشکار با اشاره به اینکه فعلاً تصمیمی برای غیر حضوری کردن فعالیت مدارس در استان در روز دوشنبه گرفته نشده است، گفت: هر چند اهواز و سه شهر دیگر استان خوزستان در شرایط قرمز قرار دارند، اما شدت آلاینده‌ها در اهواز متفاوت است. در تهران و اصفهان منابع متحرک و کارخانجات بیشتری وجود دارد و نوع و شدت آلاینده و جریان هوا متفاوت است.

وی افزود: شرایط آلودگی هوا روزانه و ساعت به ساعت مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.