۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 942444

یک خبر مهم این روزها در دنیای فیلم و سریال ایران شنیده می‌شود، یک سریال کمدی با یک پکیج فوق‌العاده‌ای از بهترین بازیگران، در پلتفرم فیلم‌نت در حال پخش شدن است. رضا عطاران و حسن معجونی در یک سریال طنز، این ترکیبی است که کسی در درخشان بودن نتیجه‌اش شک ندارد.

مروری بر کارنامه کمدی حسن معجونی

به گزارش قدس آنلاین و به بهانه پخش سریال دفتر یادداشت، پلتفرم فیلم‌نت گزارشی را مبنی بر کارنامه کمدی «حسن معجونی» آماده کرده است. حسن معجونی یکی از مهم‌ترین بازیگران کمدی ایرانی است، ژانری که مخاطبان زیادی در همه جای دنیا دارد و او یکی از کسانی است که با تخیل و خلاقیت خودش توانسته به بلوغ این ژانر در سینما و تلویزیون ایران کمک کند. معجونی بازیگر توانمندی است و در نقش‌های کمدی و جدی به یک اندازه خوب و کامل حاضر می‌شود، اما دریچه نگاه ما به معجونی اینبار بازی‌های کمدی او را زیر نظر گرفته است. 

حسن معجونی کیست؟!

برای آن‌هاییکه او را به خوبی نمی‌شناسند باید بگوییم، حسن معجونی متولد ۱۳۴۷ و متولد زنجان است. او از آن دسته بازیگرانی است که از تئاتر راه خودش را به سینما باز کرده است، هم بازیگری می‌کند و هم کارگردانی. با دوستان تیاتری‌اش مانند رضا بهبودی یک گروه تئاتری به نام لیو را تاسیس کرده‌اند که نمایش‌های جذابی از دلش بیرون آمده، مثل همه خانه سیاه است. 

گروه لیو جشنواره‌های مونولوگی هم برگزار می‌کرد که باعث می‌شد دانشجوها و هنرجوهایی که به تئاتر علاقه دارند، فرصتی برای اینکه خودشان را نشان بدهند، گیرشان بیاید. او فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده است، نقش‌های کمدی‌اش مخاطب‌ها را از خنده روده‌بر می‌کند، نقش‌های جدی‌اش هم آن‌ها را روی صندلی سینما میخکوب می‌کند. برای همین هم هست که دوستش داریم.

چه فیلم‌ها و سریال‌هایی در ژانر کمدی داشته است؟

حسن معجونی تا دلتان بخواهد فیلم و سریال کمدی بازی کرده و می‌شود گفت یکجورهایی این ژانر را خورده است. بعضی از این آثار کمدی را در ادامه برایتان لیست می‌کنم:

  • همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶) به کارگردانی کمال تبریزی: داستان یک مرد متأهل که به زن دیگری علاقه‌مند شده و درگیر ماجراهای عجیب و خنده‌دار می‌شود.
  • خیابان‌های آرام (۱۳۸۹) به کارگردانی کمال تبریزی: این فیلم داستان یک مرد میانسال است که بعد از بازنشستگی به دنبال یک هدف جدید برای زندگی خود می‌گردد و با افراد و موقعیت‌های مختلف روبرو می‌شود.
  • از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید (۱۳۸۷) به کارگردانی کمال تبریزی: داستان یک مرد ساده‌لوح که به اشتباه همه تصور می‌کنند رئیس‌جمهور است و همین او را وارد ماجراهای سیاسی و اجتماعی می‌کند.
  • خوک (۱۳۹۶) به کارگردانی مانی حقیقی: داستان یک فیلمساز افسرده که خانواده و همکارانش او را رها کرده‌اند. او می‌خواهد خودش را از این وضعیت نجات دهد و تصمیماتی می‌گیرد. 

نکته: معجونی برای این فیلم برنده جایزه ماریا برای بهترین بازیگر مرد شده است.

  • ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷) به کارگردانی کمال تبریزی: داستان یک خانواده که برای شرکت در مراسم عروسی فرزندشان از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند و با مشکلات و چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

مروری بر کارنامه کمدی حسن معجونی

برخی از سریال‌های کمدی حسن معجونی عبارتند از:

  • مسافران (۱۳۸۸) به کارگردانی رامبد جوان: این سریال داستان یک گروه از مسافران است که در یک اتوبوس سفر می‌کنند و در طول سفر با اتفاقات خنده‌دار و عجیب روبرو می‌شوند.
  • شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت: این سریال داستان یک خانواده است که در یک محله قدیمی تهران زندگی می‌کنند و با مشکلات و موقعیت‌های کمدی مواجه می‌شوند.
  • نیوکمپ (۱۴۰۲) به کارگردانی منوچهر هادی: این سریال داستان یک گروه از دانشجویان است که در یک کمپ جدید زندگی می‌کنند و با اتفاقات و ماجراهای خنده‌دار و عاشقانه روبرو می‌شوند.
  • دفتر یادداشت (۱۴۰۲) به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده: دو دوست با بازی حسن معجونی و رضا عطاران که به دنبال کردن پرونده‌های جنایی علاقه دارند، آن‌ها اتفاقی درگیر ماجرای خطرناکی می شوند و…

چرا مخاطبان فیلم‌های کمدی با بازی حسن معجونی زیاد است؟

طنزی که حسن معجونی به کاراکترهایش می‌بخشد طبیعی است، او مخاطبش را وادار به خندیدن نمی‌کند، به طبیعی‌ترین شکل ممکن از او خنده می‌گیرد.  یکی از مهم‌ترین توانمدی‌های او اینست که لحظات خنده‌دار را ایجاد می‌کند. برخی از فاکتورهای مهم دیگری که در بازی حسن معجونی به‌چشم می‌خورد و دلایل محبوبیت اوست را در ادامه لیست می‌کنم:

  • طراحی شخصیت‌های کمدی آنطوری که امضای شخصی‌اش شده است نیز یکی دیگر از موفقیت‌های حسن معجونی است. او توانایی دارد تا شخصیت‌های جذاب، زنده و با ابهام را به تصویر بکشد. به همین دلیل هم تماشاگران ارتباط بیشتر و راحت‌تری با کاراکترهای او برقرار می‌کنند.
  • حسن معجونی درست و بجا اصطلاحات و عباراتی محلی بکار می‌برد، برای همین هم مخاطبان زیادی از همه شهرها هستند که بازی او برایشان دلنشین می شود. 
  • او توانمندی خوبی در تعامل با همبازی‌های خودش دارد که این ارتباطات می‌توانند به شکل قابل توجهی به افزایش جذابیت بازیگری‌های کمدی او کمک کنند.
  • تسلط بالایی بر بیان و لحن صدا دارد و می‌تواند با تغییر صدای خود شخصیت‌های مختلف را بازسازی کند.
  • مهارت بالایی در استفاده از حالات مختلف صورت و بدنش دارد و بخونی این دو عنصر را برای یک بازی موفق بکار می‌گیرد.

خبرنگار: مهسا رحمانی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.