سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه متأسفانه ظرفیت ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین در دولت قبل مورد غفلت واقع شده گفت: سفر رئیس جمهور کوبا به ایران نشان دهنده عزم جدی دولت سیزدهم برای گسترش روابط راهبردی با کشورهای آمریکای لاتین است.

دولت قبل روابط با آمریکای‌لاتین را تعطیل کرد/ عزم جدی رئیسی برای از سرگیری همکاری‌ها

به گزارش قدس آنلاین، سید نظام الدین موسوی با اشاره به سفر رئیس جمهور کوبا به کشورمان گفت: این سفر نشان دهنده عزم جدی دولت سیزدهم برای گسترش روابط راهبردی با کشورهای آمریکای لاتین است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه ظرفیت ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین در دولت قبل مورد غفلت واقع شده و توجهات در حوزه سیاست خارجی تنها به چند کشور اروپای غربی محدود شده بود.

وی افزود: امروز و پس از گذشت ۱۱ سال از سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا به کشورمان رئیس جمهور این کشور به ایران سفر کرده است که این سفر نویددهنده دور جدیدی از روابط و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

موسوی خاطرنشان کرد: ما هم می توانیم از ظرفیت بازارهای کوبا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین برای صادرات کالاهای تولید شده در کشورمان و به ویژه صادرات انرژی استفاده کنیم و هم از ظرفیتهای موجود در کشور کوبا در حوزه پزشکی و تولید دارو بهره ببریم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ایران و کوبا در یکی دو سال گذشته همکاریهای خوبی در تولید واکسن کرونا داشتند که این همکاری‌ها نویددهنده آینده ای روشن برای توسعه همکاری‌ها در تولید داروها و واکسن‌ها و همکاری در دیگر حوزه های پزشکی است.

وی افزود: ما باید توجه بیشتری به گسترش روابط در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی، صنعتی و... با آمریکای لاتین و به ویژه کشور کوبا داشته باشیم تا طرفین بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه و پیشرفتشان در حوزهای مختلف استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.