یک نهاد انگلیس ناظر بر هزینه‌های عمومی امروز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور طی ۱۰ سال آینده با کسری بودجه ۱۷ میلیارد پوندی روبرو بوده و این معضل در بحبوحه افزایش مخاطرات ژئوپلیتیک مایه نگرانی مقام‌های دفاعی کشور شده‌ است.

کسری بودجه نظامی انگلیس همزمان با افزایش مخاطرات ژئوپلتیکی در جهان

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر حسابرسی ملی (NAO) انگلیس نوشت که بودجه تسلیحات و تجهیزات جدید برای بازه زمانی ۲۰۳۳-۲۰۲۳، ۳۰۵.۵ میلیارد پوند تخمین زده شده که ۱۶.۹ میلیارد پوند بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده است. از سال ۲۰۱۲ و آغاز انتشار این گزارش‌ها، چنین کسری بودجه‌ای سابقه نداشته است.

به گفته این موسسه حسابرسی، افزایش هزینه‌ها در برنامه‌های هسته‌ای و دریایی در زمانی که انگلیس بر روی یک بازدارنده هسته‌ای جدید کار می‌کند، بودجه آینده را افزایش داده و منجر به "وخامت قابل‌توجه" وضعیت مالی وزارت دفاع شده است.

جنگ روسیه علیه اوکراین، هزینه‌های نظامی اروپا را افزایش داده و انگلیس که متحد مهم و تامین‌کننده تجهیزات نظامی کی‌یف است برای بهبود آمادگی تجهیزات خود و گسترش کارخانجات مهمات‌سازی، سرمایه‌گذاری کرده است.

لندن در اوایل سال جاری هزینه‌های دفاعی را به میزان ۵ میلیارد پوند افزایش داد و آن را از حدود ۲ درصد به حدود ۲.۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال جاری و آتی افزایش داد.

افزایش هزینه‌های ساخت نسل جدید تجهیزات نظامی - که طبق برآورد وزارت دفاع به افزایش ۱۰.۹ میلیارد پوندی هزینه‌ها منجر می‌شود - هنگام بالا بودن نرخ تورم بدان معنی است که بودجه همچنان تحت فشار خواهد بود.
این موسسه اعلام کرد که کسری بودجه می‌تواند حتی بیشتر از رقم برآورد شده باشد چرا که در بررسی مورد اشاره، مواردی همچون هزینه توسعه قابلیت‌های جدید یا افزایش عمر برخی تجهیزات نظامی از جمله نفربر واریر (Warrior) و تانک چلنجر ۲ (Challenger ۲) لحاظ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.