به سبب جنایات غزه، نتانیاهو باید در دادگاه های بین المللی محاکمه و مجازات شود همانطور که بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از جنایتکاران جنگی در دادگاه نورنبرگ محاکمه و اعدام شدند.

سرنوشت دادگاه نورنبرگ در انتظار نتانیاهوست/گفت و گو با حسین کنعانی مقدم درباره مطالبه محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی

 این روزها نخست وزیر صهیونیست منفور همه عالم است. در حالی که افکار عمومی درونی در سرزمین های اشغالی بنیامین نتانیاهو را مقصر نخست عملیات طوفان الاقصی دانسته و به سبب چهار پرونده فسادش وی را به دادگاه کشانده، افکار عمومی جهانی نیز مطالبه محاکمه «بی بی» به علت جنایات اش علیه شهروندان غزه را دارند.

بر این اساس در حالی که رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته از سرگیری دوباره جلسات محاکمه نتانیاهو به اتهام کلاهبرداری، خیانت در امانت و فساد آن هم پس از دو ماه و در میانه جنگ خبر دادند، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن توصیف کردن بنیامین نتانیاهو به‌عنوان «قصاب غزه» گفت که برای محاکمه بین المللی او آماده می‌شود.

بحران هویت در جامعه اسرائیل

حسین کنعانی مقدم دبیرکل انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی در گفت‌وگو با قدس اما درباره ضرورت محاکمه نخست وزیر صهیونیست گفت: برگزاری جلسه محاکمه نتانیاهو در میانه جنگ غزه در حالی در دادگاه منطقه اورشلیم (قدس اشغالی) از سر گرفته شد که بسیاری از شخصیت ها و رسانه های داخلی از پایان عمر سیاسی نتانیاهو سخن می گویند.

وی تصریح کرد: امروز وضعیت دولت ائتلافی نتانیاهو در مرز سقوط قرار گرفته است بطوریکه عملیات طوفان الاقصی باعث شد تضادهای درونی و بحران هویت در رژیم صهیونیستی از جمله مهاجرت و چندگانگی اجتماعی، عدم هویت دینی و سیاسی مشخص، تضاد طبقاتی و نگرش تبعیضی و نیز ماهیت نظامی گری با جامعه صهیونیستی  نسبت به گذشته بیشتر قابل رویت تر باشد. در این بین نخست وزیر اسرائیل با فرافکنی و انجام  اقدامات جنایتکارانه در غزه تنها به دنبال نجات خود است. این درحالی است که یک عضو ارشد حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) اذعان کرده که رایزنی‌های محرمانه در درون حزب در خصوص آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو و برکناری او آغاز شده است.

سرنوشت دادگاه نورنبرگ در انتظار نتانیاهو

دبیرکل انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر اینکه نتانیاهو به دلیل فساد مالی در داخل سرزمین های اشغالی باید محاکمه شود به دلیل استفاده از بمب های فسفری و غیر متعارف، کشتار کودکان و زنان بی گناه، نقص حقوق بشر انسانی در نوار غزه ، حمله به مراکز درمانی و مدارس باید در دادگاه های بین المللی محاکمه و مجازات شود همانطور که بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از جنایتکاران جنگی در دادگاه نورنبرگ محاکمه و اعدام شدند.

اگرچه رژیم صهیونیستی سعی دارد با برچسب «دفاع از خود» تمام جنایات خو در غزه و سرتاسر فلسطین اشغالی را توجیه کند ولی کنعانی مقدم ضمن زیر سوال بردن این مسئله ادامه داد: اول این که اصل این فضیه زیر سوال است چرا که رژیم صهیونیستی به اذعان قوانین جهانی ی اشغالگر است. لذا مواردی که در طی دوماه اخیر در نوار غزه اتفاق افتاده باید توسط یک گروه حقیقت یاب از سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد. این کشتار که مسئول اول ان شخص نتانیاهو است مستحق هزار با حکم اعدام برای وی است ولی متاسفانه نهاد ها و مجامع حقوق بشر در قبال مردم فلسطین رفتاری دوگانه و همسو با رژیم صهیوینستی دارند. حتی  رفتار دولت های عرب در طی روزهای اخیر نشان داد که آنها هم در جنایات اسرائیل در غزه شریک می باشند. تنها جبهه مقاومت با محوریت ایران، لبنان، یمن، عراق و سوریه در برابر جنایات صهیونیست ها ایستاده اند و تنها دادگاهی که می تواند حکم مجازات برای نتانیاهو صادر کند با محوریت همین کشورها می باشد.

دبیرکل انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی با اشاره به اینکه به زودی شاهد برگزاری دادگاهی عمومی در فلسطین اشغالی خواهیم بود، گفت: در آینده نزدیک انتفاضه بزرگی بصورت مسلحانه در کرانه باختری انجام خواهد گرفت و شاهد فرار صهیونیست ها از این اراضی خواهیم بود، هرچند که دادگاه ها و مجامع حقوقی بین المللی توان محاکمه نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی را نداشته باشند اما انتفاضه سراسری مردمی در فلسطین می تواند بزرگ ترین دادگاه مدنی و افشاگر اقدامات نتانیاهو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.