رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ۱۸ مرکز فرهنگی بزرگ کشور در مدت حضور دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید، گفت: ‌در این مدت همچنین تاکنون ‌۲۳۴ سالن سینمایی احداث شده است.

رئیس سازمان سینمایی: دولت سیزدهم ‌۲۳۴ سالن سینمایی احداث کرد/ تکمیل ۱۸ مرکز فرهنگی بزرگ

به گزارش قدس انلاین، محمد خزاعی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی پیرامون نیازهای فرهنگی، هنری شهرستان طبس بیان کرد: سینمای شهرستان طبس را تا می‌توانید به بخش خصوصی بسپارید و ما در کنار بخش خصوصی کمک خواهیم کرد.

وی افزود: سالنی که در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است باید دوباره تجهیز و بازسازی شود.‌ سعی خواهیم کرد برای مطرح کردن شهرستان طبس جشنواره‌هایی با عناوین مرتبط در کشور برگزار کنیم. 

رئیس سازمان سینمایی ‌گفت: میقات الرضا و دارالمومنین طبس به دلایل مختلف حقی برگردن انقلاب اسلامی دارد و از دید فرهنگی، مذهبی حرفی برای گفتن دارد که لازم است مورد توجه بیشتر باشد.

 خزاعی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد سال سختی را پشت سر گذاشت و دشمن یک جنگ سیستماتیک علیه جمهوری اسلامی راه انداخت اما بازهم با شکست مواجه شد و همه برنامه‌ریزان اغتشاشات سال قبل؛ اکنون در گرداب خودساخته گرفتار هستند و این نتیجه نگاه الهی به ایران و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۸ مرکز فرهنگی بزرگ کشور در همین مدت حضور دولت تکمیل و به بهره‌برداری رسید و زمان آغاز دولت ۵۷۰ سالن سینمایی در ایران داشتیم که در ۴۰ سال عمر انقلاب ساخته شده و دچار عقب ماندگی عجیبی بودیم و اول دولت اعلام کردیم ۴۳۰ سالن به کشور اضافه خواهیم کرد که امروز در طول ۲ سال اخیر ‌۲۳۴ سالن سینمایی در کشور احداث و افتتاح شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور به زیبایی‌های شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: وقتی کمبودهای حوزه سینمایی در طبس را دیدم؛ تصمیم گرفتیم سالن سینمایی فعلی تا احداث سالن یا پردیس جدید؛ تجهیز و تکمیل و در حد توان سالن سینمای ارشاد؛ شایسته مردم بافرهنگ این شهرستان آماده بهره‌برداری خواهد شد و آمادگی هم داریم اگر در بخش خصوصی؛ شخص یا مجموعه‌ای آماده حضور باشد؛ ما هم در سازمان سینمایی به جهت اعتباری و تجهیزاتی کمک می‌کنیم.

خزاعی به طبسی‌ها قول برگزاری یک رویداد ملی فرهنگی، هنری داد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۷۰ درصد اعتبارات سازمان سینمایی به شهرستان‌های کشور اختصاص یافته است که در گذشته توجه فقط به مراکز استان‌های بود اما این روش را تغییر دادیدم و معتقدیم برخی شهرستان‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان سینمایی ‌از هنرمندان به ویژه سینماگران هم دفاعی جانانه کرد و کفت: آنچه از مردودی برخی فعالان سینمایی کشور در اغتشاشات گفته می‌شود به معدودی از این هنرمندان برمی‌گردد و عمده آنها انسان‌هایی متعهد و همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حتی برخی از همان اندک غافل شدگان هم برگشتند و متوجه اشتباه خود شدند و البته پس از عفو رهبر معظم انقلاب؛ برخی هم بخشیده شده و به آغوش هنر و سینمای ایران بازگشتند.

احداث مجتمع هنری، تجاری و پردیس سینمایی و فرهنگی طبس در دست بررسی است

شهردار طبس نیز در این جلسه به تشریح شرایط احداث پردیس سینمایی پرداخت و گفت: در طرح پیشنهادی شهرداری و مصوب شورای اسلامی شهر به عنوان مجتمع هنری، تجاری و پردیس سینمایی و فرهنگی در دست بررسی است که پس از تامین اعتبار وارد مرحله احداث خواهد شد.

سید سعید صادق‌زاده تاکید کرد: مهمی به اسم فرهنگ و هنر همواره در دستور کار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس بوده که برگزاری محافل متعدد هنری و نمایشی در محلات و سطح شهر تایید این ادعاست اما در حوزه احداث پردیس سینمایی به کمک سایردستگاه‌های شهرستانی، استانی و کشور و ویژه سازمان سینمایی ایران نیاز است.

برای کار فرهنگی، نباید غفلت شود

امام جمعه طبس نیز با قدردانی از سفرهای استانی هیئت دولت و مدیران عالی کشوری؛ گفت: در تربیت کادر فرهنگی و هنری کشور باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم و تعلل در برخی امور باعث شد؛ در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای از فعالین سینمایی ایران به عنوان سرباز دشمن در صحنه باشند.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی افزود: برای کار فرهنگی، غفلت نباید بشود و همه باید کنار هم باشیم تا در این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رو به بهبود برویم.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس تاکید کرد: نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی در طبس، محسوس است که امیدواریم سفر فعلی دست آورد داشته باشد و جامعه باید خروجی سفرهای مدیران کشوری را شاهد باشند.

سالن سینمای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس باید بازسازی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز از سفر معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور قدردانی کرد و گفت: پس از بازدیدهای صورت گرفته و مذاکرات انجام شده؛ قرار شد اعتباراتی برای تجهیز سالن سینمای فعلی در اداره ارشاد طبس اقدام شود.

علی‌اکبر رحیمی به شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: شهرستان طبس از نظر آب و هوایی؛ بومی؛ معدنی و کشاورزی دارای شرایط ویژه‌ای است که می‌توان در ساخت فیلم‌های سینمایی کشور از این بستر ارزشمند استفاده کرد و این برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران زیبا یک امر ضروری است.

وی به تلاش حسین نظری و سیدحمید حقی برای کار هنری و سینمایی و خلق تصاویر زیبا اشاره کرد و گفت: اگر از جامعه هنری مستعد و خوش ایده شهرستان طبس حمایت شود و زمینه انعکاس نتایج کارهای ارزشمند این هنرمندان فراهم شود؛ قطعا خروجی خوب گرفته خواهد شد و نباید همه چیز متمرکز روی مراکز باشد و گاهی شهرستان‌های کشور از استعدادهای بسیار توانا و شایسته‌ای برخوردار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان طبس و یکی از مطالبات به حق مردم طبس، ساخت سینما است. سالن که در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس قرار دارد باید بازسازی شود. 

 وی گفت: زمانی شهرستان طبس به کشور معرفی می‌شود که جشنواره‌های متعددی در زمینه فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان طبس برگزار شود

سینما به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرستان طبس باید مورد توجه قرار گیرد

حسین نظری کارگردان برجسته طبسی نیز در این جلسه از بی‌مهری‌ها و کمبودهای ایجاد شده در گذشته اشاره کرد و گفت: عدم وجود حوزه هنری، سینما و خانه فرهنگ و سالن مناسب اجرای تولیدات هنری باعث سرخوردگی جوانان و انحراف نوجوانان می‌شود و سینما به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرستان طبس باید مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.