نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در نشست خبری پایانی چهل و چهارمین نشست شورای سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه اظهار داشت: رهبران حاضر در نشست بر اهمیت ادامه تلاش‌های میانجی‌گری تا رسیدن به آتش‌بس کامل در غزه تاکید کردند.

قطر: سران شورای همکاری بر میانجیگری برای رسیدن به آتش‌بس کامل در غزه تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این باره گفت: تلاش‌های ما با شرکای خود در مصر و آمریکا ادامه دارد و هدف اولیه ما توقف جنگ است.

این مقام قطری تاکید کرد: سوءاستفاده از کمک‌ها برای به زانو درآوردن ملت فلسطین در غزه غیرقابل قبول است.

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: رهبران شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت عدم گسترش درگیری و جلوگیری از عواقب آن برای منطقه تاکید کردند.

نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در این نشست خبری گفت: این اجلاس موفق شد مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را در مورد غزه تأیید کند.

وی درباره حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این نشست نیز افزود: ترکیه شریک استراتژیک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس امروز در سطح سران در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

ماجد الانصاری سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر در اظهارات مطبوعاتی پیشتر اعلام کرده بود که برگزاری نشست سران خلیج فارس به میزبانی دوحه در راستای رسالت شورای همکاری و نقش و جایگاه آن در منطقه است و اوضاع غزه در راس موضوعات مورد بحث در اجلاس قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.