رئیس‌جمهور اوکراین که ممکن است کشورش بە‌زودی حمایت‌های واشنگتن را از دست بدهد، می‌خواهد شخصا به منظور جلب حمایت مالی از طریق تماس ویدیویی در مجلس سنای آمریکا سخنرانی کند.

«زلنسکی» برای سناتورها در آمریکا سخنرانی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، با توجه بە اتمام بودجه ایالات متحده برای تأمین تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتر برای اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور این کشور در صدد است تا شخصا به منظور جلب حمایت مالی، در سنای آمریکا سخنرانی کند.

در همین ارتباط، چاک شومر، رییس اکثریت حزب دموکرات اعلام کردە که زلنسکی از طریق تماس ویدیویی در یک نشست غیرعلنی کە قرار است در ساعت های آینده برگزار شود، برای سناتورها سخنرانی کند.

رییس اکثریت حزب دموکرات از همه سناتورها خواستە کە در این نشست برای دریافت «توضیحات مهم» زلنسکی شرکت کنند، تا مستقیما از وی بشنوند کە «چه چیزی در خطر است»؟

چاک شومر، از سناتورها تقاضا کردە کە «کار درست را انجام دهند».

وی هم‌زمان ادعا کرد کە اگر اوکراین سقوط کند، روسیه «به راه خود ادامە خواهد داد».

واشنگتن می‌ گوید کە بودجه تصویب شدە کنگرە آمریکا برای کمک به اوکراین، تا پایان سال به طور کامل مصرف خواهد شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز دوشنبه گفته بود که ایالات متحده وضعیت اوکراین را دشوار می‌داند و بودجه اختصاص یافته آمریکا برای حمایت از کی‌یف «بسیار زود» پایان خواهد یافت.

میلر در نشست رسانه‌ای با ابراز نگرانی از رو به اتمام بودن وجوه مالی اختصاص یافته به کی‌یف در مصاف با ارتش روسیه عنوان کرد که بیش از ۹۷ درصد از کل بودجه مالی که پیشتر کنگره ایالات متحده برای حمایت از دولت کی‌یف به دولت جو بایدن اختصاص داده بود، پایان یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد درخواست برای تأمین مالی اضافی برای دولت اوکراین گفت: ما کاملاً نگران پایان منابع مالی اختصاص یافته واشنگتن در حمایت از اوکراین هستیم.

در همین ارتباط، مدیر بودجه کاخ سفید طی نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا با بیان اینکه پول ما برای کمک به اوکراین تمام و تقریباً وقت ما نیز رو به اتمام است، تاکید کرد که بودجه دولت برای ارسال سلاح به اوکراین تمام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.