شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) از پایان عملیات حفاری ایستگاه‌های متروی خط ۶ در محدوده شهرری خبر داد و گفت: از حفاری کل متراژ خطوط متروی شهرری، ۳۵٠ متر باقیمانده است و تا ۲ ماه آینده حفاری کامل تونل‌های متروی این منطقه به پایان خواهد رسید.

حفاری تونل مترو شهرری در نقطه پایان/طرح روگذر حرم عبدالعظیم برای روان‌سازی ترافیک

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه ۲٠، از آخرین وضعیت توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران در دولت آباد و مراحل اجرائی بهسازی میدان حضرت عبدالعظیم (ع) و پروژه پیاده روسازی و پیاده راه این محدوده بازدید کرد.

جلسه بررسی توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه و مسئولان مترو تهران برگزار شد.

تشکری هاشمی موضوع حمل و نقل را یکی از اصلی ترین ارکان برنامه های اجرایی در دوره ششم شورا برشمرد و با تأکید بر اینکه ما در بودجه بیشترین سهم را به این موضوع اختصاص داده ایم، گفت: تاکید ما این است که منابع شهرداری تهران نباید در تعداد زیادی پروژه پخش شود و این به مفهوم تعدد طرح های نیمه تمام و عدم برخورداری مردم از منافع آن خواهد بود.

در ادامه این جلسه از آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران و عملکرد تی بی ام بازدید شد.

در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران از مراحل اجرایی بهسازی خیابان شهید بیات و میدان حضرت عبدالعظیم (ع) با اهالی و کسبه این محدوده گفت وگو کرد و به ابهامات و سوالات آنها پاسخ داد.

طرح روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در روان سازی ترافیک موثر است

شهردار منطقه ۲٠ تهران شهرری گفت: با توجه به پیشرفت بیش از ۶٠ درصد طرح احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

حفاری تونل مترو شهرری در نقطه پایان/طرح روگذر حرم عبدالعظیم برای روان‌سازی ترافیک

رضا شنگی با اشاره به تکمیل ستون‌ها و سرستون‌های مربوطه و اجرای کوله ‌های پل تقاطع بزرگراه شهید آوینی با خیابان شهید زهره وند، از نصب هشت تیر(جبهه شمالی) این پل خبر داد و افزود: پیشرفت پروژه احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از مرز ۶۲ درصد فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اجرای رمپ و لوپ ضلع جنوبی این تقاطع، از ادامه عملیات خاکی در این بخش، افزود: ۲٠ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی و سنگ‌ریزی انجام شده و در جبهه شمالی تقاطع و دوربرگردان شمال به شمال خیابان شهید زهره‌وند، عملیات زیرسازی در حال اجرا است.

طرح احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شامل احداث یک دستگاه پل رفت و برگشت (با طول ۷۲ متر و عرض ۱۵ متر) در امتداد خیابان شهید زهره‌وند بر روی بزرگراه شهید آوینی است که به همراه اجرای رمپ دسترسی غرب به شمال و لوپ دسترسی شمال به شرق تقاطع، باند جنوبی بزرگراه شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را امکان‌پذیر می‌سازد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.