نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، محبوبیت رئیس جمهوری ایالات متحده در این ماه نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در دوره ریاست جمهوری او بود که نشانه‌ای از چالش‌های پیش رو برای ورود دوباره این دموکرات به کاخ سفید در سال آینده میلادی است.

محبوبیت بایدن در آمریکا به ‌نازل‌ترین سطح خود رسید

به گزارش قدس آنلاین؛ نظرسنجی رویترز – ایپسوس که طی سه روز انجام شده و یکشنبه پایان یافت، نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید کردند که نسبت به ۳۹ درصد در ماه نوامبر افزایش ناچیزی داشت. این نظرسنجی حدود سه درصد حاشیه خطا ثبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود که بایدن در نوامبر ۲۰۲۴ با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان است، رو در رو شود. دیگر نظرسنجی‌های اخیر به رقابت نزدیک میان این دو سیاستمدار اشاره کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی‌ها اقتصاد، جرم و جنایت و مهاجرت را بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی کشورشان می‌دانند؛ همان مسائلی که ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان درباره آنها از بایدن انتقاد کرده‌اند. ۱۹ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی، اقتصاد را به عنوان موضوع اصلی ارزیابی کردند، در حالی که ۱۱ درصد به مهاجرت و ۱۰ درصد به جرم و جنایت اشاره داشتند.

محبوبیت عمومی بایدن از اوت ۲۰۲۱ تاکنون کمتر از ۵۰ درصد بوده و رتبه این ماه نزدیک به پایین‌ترین سطوح ریاست جمهوری او - ۳۶ درصد که در اواسط سال ۲۰۲۲ مشاهده شده - باقی مانده است.

نظرسنجی خبرگزاری رویترز - ایپسوس پاسخ‌های آنلاین را از ۱۰۱۷ بزرگسال آمریکایی جمع‌آوری کرد. این در حالیست که جو بایدن تاکید دارد که اگر با دونالد ترامپ روبه‌رو نمی‌شد، احتمالا از رقابت برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ صرف‌نظر می‌کرد چون این کاندیدای جمهوری‌خواه تهدیدی منحصر به ‌فرد برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ خود در حومه بوستون گفت: اگر ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی کاندیدا نمی‌شد، من هم نمی‌آمدم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گفته‌ها از سوی بایدن در این رویداد در حالی مطرح شده که حتی رای‌دهندگان دموکرات هم نگران سن و سال بایدن هستند. رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی ۸۱ ساله شد و پیرترین رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.