ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه حجم تجارت بین مسکو و ابوظبی در سال جاری ۶۷.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته، امارات را به طور عملی اصلی‌ترین شریک کشورش در جهان عرب توصیف کرد.

پوتین: امارات اصلی‌ترین شریک تجاری روسیه در جهان عرب است

به گزارش قدس آنلاین ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه به منظور انجام یک دیدار رسمی، وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.

یک هیأت بلندپایه دیپلماتیک شامل سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، آندره پلوسوف معاون نخست وزیر، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و دنیس مانتورف وزیر بازرگانی و صنایع و الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه پوتین را در این سفر همراهی می کنند.

پوتین پس از رسیدن به ابوظبی با محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی دیدار و از وی برای حضور در نشست سران کشورهای عضو «بریکس» متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به همراه شرکای جدید این گروه یعنی ایران، عربستان سعودی، آرژانتین، اتیوپی، مصر و امارات در شهر قازان روسیه در پایان سال آینده میلادی دعوت کرد.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت: روسیه در سال ۲۰۲۴ ریاست بریکس را به عهده خواهد داشت و ما در این زمینه به تماس هایمان ادامه خواهیم داد.

پوتین از رئیس دولت امارات متحده عربی برای حضور در نشست بریکس در قازان دعوت کرد و گفت: روابط روسیه با امارات به سطح بالا و بی سابقه‌ای رسیده است. ما همواره با شما در ارتباط هستیم و مقامات دو کشور به طور مداوم با یکدیگر همکاری می کنند و امارات به طور عملی شریک تجاری اصلی روسیه در جهان عرب است.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: میزان تجارت بین دو کشور در سال گذشته به میزان ۶۷.۷ درصد افزایش داشته است و بر این باورم که این میزان در سال جاری، بیشتر خواهد بود و در زمینه فعالیت های سرمایه گذاری و همچنین همکاری های صنعتی نیز چنین خواهد بود.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: ما در سطح بین الملل همکار می کنیم و امارات به عنوان یک عضو غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل در زمینه برقراری ثبات در دنیا مشارکت می کند. بنابراین وضعیت مناطق پرتنش به ویژه قضیه فلسطین را مورد بحث قرار خواهیم داد و درباره وضعیت اوکراین نیز اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد.

پوتین قرار است پس از امارات، برای دیداری رسمی وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.