رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سقط‌جنین را یکی از دلایل کاهش جمعیت دانست و گفت: میزان تولد زنده در گیلان نسبت به سال گذشته حداقل ۲ هزار نفر کاهش یافته است.

آمار نگران کننده کاهش تولد زنده در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، عصر امروز آخرین وضعیت سقط جنین در استان گیلان با حضور محمد جلائی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن‌زاده مدیرکل ثبت‌احوال استان، تعدادی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استان در دفتر معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

 محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، سقط جنین را جاهلیت مدرن عصر معاصر دانست و اظهار کرد: ایجاد انگیزه مادی یکی از اقدامات ایجابی در کنترل سقط‌جنین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تغییر سبک زندگی را در افزایش سقط جنین مؤثر دانست و گفت: بخشی از موانع فرزندآوری و چالش‌های مرتبط با آن مختص استان گیلان است و باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری پیرامون آن بازنگری است.

وی با اشاره به فرصت محدوده پنجره جمعیتی در گیلان بیان کرد: باید از این فرصت محدود در گیلان با توجه به فرهنگ حاکم در آن، برنامه‌ریزی‌ها هدفمند باشد.

وی کنترل سقط در گیلان را دشوار اما ممکن دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی در حوزه مهار و کنترل سقط‌جنین با پژوهش‌های علمی برای مواجهه و کنترل صحیح آن قابل رصد و ارزیابی دقیق باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین اعمال مداخلات سمن‌های فعال در حوزه بهداشتی اجتماعی فرهنگی و حمایتی را در کاهش سقط‌جنین بسیار حائز اهمیت دانست.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با ابراز نگرانی‌ از کاهش تولد زنده در استان اظهار کرد: میزان تولد زنده در گیلان نسبت به سال گذشته حداقل دو هزار نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به جذب هشت میلیارد تومان به جهت درمان زوج‌های نابارور افزود: مراکز درمان زوج‌های نابارور در رشت، تالش و لاهیجان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شناسایی چهار هزار زوج نابارور در گیلان خبر داد و گفت: این زوج‌ها روند درمان را طی می‌کنند و امیدواریم روند درمانی آن‌ها نتیجه‌بخش باشد.

آشوبی بر ضرورت همت همگانی در کاهش سقط‌جنین در استان خبر داد و افزود: عرضه داروهای سقط جنین و حتی اقدام به سقط‌های غیرقانونی خارج از محیط‌های درمانی و مجاز به وقوع می‌پیوندد که نیازمند مشارکت همگانی در کنترل و پیشگیری است.

وی با اشاره به بخشی از تهدیدات امنیتی با کاهش جمعیت بیان کرد: در حال حاضر در تأمین بخشی از پزشکان متخصص با چالش‌هایی مواجهیم که این تهدیدات در آینده یقیناً با کاهش جمعیت بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.