مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری ۹۶۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۸۵ تومان مطالبات بانک‌های دولتی و موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی وصول شده که نشان دهنده رشد حدود ۲۳ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها در استان است.

وصول بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سید مرتضی مولوی‌پور اظهار کرد: در ۸ ماه نخست سال جاری ۹۶۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۸۵ تومان مطالبات بانک‌های دولتی و موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی وصول شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۸۸ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان بوده و رشدی حدود ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: شایان ذکر است که مطالبات وصولی بانک‌های دولتی در ۸ ماه نخست سال گذشته، ۴۳۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۲۳ هزار و ۲۳۹ تومان بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۴۶۰ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۹۲ تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۶.۱۵ درصدی است. مطالبات وصولی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی در ۸ ماه نخست سال گذشته ۳۵۴ میلیارد و ۷۰۸ میلیون و ۷۵ هزار و ۷۶۵ تومان بوده که این رقم در ۸ ماه نخست سال جاری به ۵۰۷ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۹۳ تومان رسیده که نشان‌دهنده رشد ۴۳ درصدی است.

رشد ۷.۹۹ درصدی تشکیل پرونده‌‍‌های اجرایی در خراسان رضوی

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۲۳۹ پرونده اجرایی در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۶۸ پرونده بوده و این امر حکایت از رشد ۷.۹۹ درصدی پرونده‌‍‌های اجرایی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

مولوی‌پور افزود: در این راستا در در ۸ ماه نخست سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۳۵ پرونده مختومه شده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۲۲ هزار و ۵۶۲ پرونده رسیده که در این زمینه رشد ۳.۳۳ درصدی در مختومه نمودن پرونده‌های اجرایی استان را شاهد هستیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۶۸۵ مورد مزایده در خراسان رضوی برپا شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۶۳۳ مورد بوده که نشان دهنده رشد ۸.۲۱ درصدی است.

صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی طی ۸ ماه نخست سال جاری

وی بیان کرد: ۲۰۵ هزار و ۲۰ سند مالکیت در ۸ ماه نخست سال جاری در استان صادر شده که قریب به ۴۷ درصد اسناد مالکیت صادره شامل ۹۶ هزار و ۸۹۹ برگ سند مربوط به شهرستان مشهد است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اولویت‌های سازمانی در حوزه صدور اسناد مالکیت برای املاک و اراضی فاقد سند رسمی از رشد ۲۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در ۸ ماهه نخست امسال ۴۵۵۵ سند مالکیت برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹۴۹۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که از این میزان برای ۶۰۸۴ پرونده رای مثبت صادر شده است که نشان از به نتیجه رسیدن ۷۰ درصد از درخواست‌های ارسالی و صدور سند رسمی برای اراضی قولنامه‌ای و فاقد سند در استان است.

مولوی‌پور عنوان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان در سال جاری است که با صدور ۴۷۲۵ سند مالکیت برای بیش از ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در ۸ ماهه نخست سال جاری در حال انجام است و تاکنون قریب به ۶۲ درصد از کل اراضی کشاورزی استان سنددار شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن دعوت از کشاورزان و مالکین اراضی کشاورزی جهت دریافت اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خود، بر رایگان بودن هزینه‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده برای دریافت اسناد مالکیت حدنگار در سال جاری تاکید کرد و افزود: صدور ۴۷۲۵ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی با رشد ۴۵ درصدی و نیز ۲۵۰۸ سند مالکیت وقفی برای موقوفات استان از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ۸ ماه نخست سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۴ مشهد با ۲۱ هزار و ۹۵۴ سند مالکیت صادره بیشترین تعداد سند مالکیت صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.