کاروان آلاله ها شهر به شهر در استان مازندران می روند تا عاشقانه هایی را در سرزمین بهشتی علویان روایت کنند آنان آمده اند تا از غافله عشق جانمانیم.

شهر به شهر با کاروان آلاله ها/ خوشنام و گمنام آمدند

به گزارش قدس انلاین،  چند روزی است که مازندران میزبان آلاله‌های زهرایی بازگشته از کربلای والفجر ۸ و کربلای ۶ است و شهر به شهر می‌روند و حال و هوای استان را بهشتی کرده‌اند.

پاییز مازندران از هر زمان دیگری طلایی‌تر و نورانی‌تر شده است و روزهای پایانی آخرین ماه پاییز معطر به عصر شهیدان شده است که از آسمان به زمین آمده‌اند تا حال و هوای ما را بهشتی کنند.

از همان لحظه ورود که پا به مازندران گذاشتند خوش یمنی را برای مردمان استان به ارمغان آوردند، دیده‌هایی که با دیدن پیکرهای مطهر تَر شد و جلا گرفت و علی اکبرهایی که علی اصغر برگشتند.

حال و هوای مادران و دختران مازندران هم غریب است آنان ناب‌ترین مادرانه‌ها و خواهرانه هایشان را برای این پیکرهای بی دست، بی سر و بی تن سرودند و همه مازندران برای این آلاله‌های آسمانی آغوش گشوده‌اند.

کاروان شهدا به هر کجا که پا می‌گذارد آنجا نور بود و عشق. از همه دل می‌برد، حتی از یادگاران بازمانده دوران دفاع مقدس و برایشان دوباره شب‌های عملیات با رمز یا زهرا (س) و یا حسین (ع) تازه شد.

شهر به شهر با کاروان آلاله ها/ خوشنام و گمنام آمدند

محمدعلی از یادگاران دوران دفاع مقدس، رزمنده دیروز و جانباز امروز که خود را برای استقبال و آغوش کشیدن پیکر مطهر شهدا در سیمرغ رسانده بود، می‌گوید: این شهدا هم رزمان دیروزی هستند که جاودانه ایستاده‌اند و امروز برگشتند تا بگویند خوشنامی در گمنامی است.

این شهدا هم رزمان دیروزی هستند که جاودانه ایستاده‌اند و امروز برگشتند تا بگویند خوشنامی در گمنامی است

وی با بیان اینکه جوانان زیادی از مازندران در عملیات‌های دفاع مقدس از جمله کربلای ۶ در سومار، جزیره مجنون شلمچه و غیر حماسه آفریدند، گفت: این شهیدان از این دیار برگشته‌اند تا حال دل ما را خوش کنند.

اگرچه بی‌نام رفتند و گمنام برگشتند اما مادران و خواهران مازندران برایشان مجمعه‌های عروسی به پا کرده‌اند و عاشقانه برایشان می‌سرایند، همانند مادر شهیدی که عکس فرزند شهیدش را در دست دارد و برایش مویه می‌کند و می‌گوید «مار بمیره».

هر بار که کاروان شهدا را به استان می‌آورند دلش پر می‌کشد پیش محمدش و می‌گوید: شاید یکی از این تابوت‌ها پیکر فرزندم باشد که هنوز نشانی از وی ندارم و سال‌ها چشم به در دوخته‌ام تا پسرم از در بیاید خستگی سال‌ها انتظار از جسم رنجور و خسته من بیرون رود.

تاب ایستادن ندارد، روی سکوی جلوی در خانه نشسته و دستش را به نشان سلام برای پیکرهای مطهر شهیدان بالا می‌آورد و زیر لب زمزمه می‌کند.

مازندران مهد انتظار است انتظاری از جنس مادرانی که ام وهب گونه‌ای ایستاده‌اند و جگر گوشه‌هایشان را به میدان فرستادند تا این دیار برای همیشه دیار علویان باقی بماند و به عطر بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس عطرآگین شود.

هنوز بسیاری از لاله‌های این استان برنگشته است و هر بار که شهیدی می‌آورند، سرود سر قامتی مردمان این دیار طنین انداز می‌شود.

شهدای گمنام در ۹ شهر آرامی می‌گیرند

سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه ۹ شهر استان مازندران میزبان این شهدای گمنام هستند، افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات والفجر ۸ پس از تشییع در شهرستان رامسر در اردوگاه میرزا کوچک خان تدفین خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۶ ساله از تک دشمن در جزیره مجنون پس از تشییع میهمان مردم ولایتمدار شهرستان فریدونکنار در اردوگاه دانش آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.

سرهنگ پاسدار سلامی بیان کرد: پیکر مطهر شهید گمنام ۲۶ ساله از عملیات کربلای ۶ منطقه سومار پس از تشییع میزبان مردم شهیدپرور شهرستان بابلسر در رزکنار است.

شهر به شهر با کاروان آلاله ها/ خوشنام و گمنام آمدند

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه پس از تشییع در محوطه تیپ مالک آمل تدفین خواهد شد و پیکر مطهر شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات والفجر ۸ منطقه بوارین نیز پس از تشییع در حسینیه رضوان شهرستان آمل تدفین خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: همچنین پیکر مطهر شهید گمنام ۲۱ ساله از عملیات خیبر منطقه مجنون پس از تشییع در دانشگاه فرهنگیان بابل خاکسپاری خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات والفجر ۸ منطقه بوارین در دانشگاه فرهنگیان قائمشهر خاکسپاری خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهید گمنام ۲۵ ساله از تک دشمن در منطقه موسیان پس از تشییع در سازمان جهاد کشاورزی ساری تدفین می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله از تک دشمن در منطقه زبیدات پس از تشییع در شهرستان میاندورود در اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله تدفین خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله از منطقه سرپل ذهاب پس از تشییع در شهرستان گلوگاه در سایت اداری این شهرستان تدفین خواهد شد.

دو کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا به مناطق مختلف استان از جمله دانشگاه‌ها می‌روند و آئین تشییع و بدرقه استانی این شهدای والامقام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.