۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 943985

در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در سفر به جزیره چه با تور لحظه آخری کیش و چه با هر نوع آفر دیگری، چه باید بپوشیم. اگر دوست دارید همه چیز را درباره این موضوع بدانید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لباس مناسب برای سفر به کیش

سوال «چی بپوشم» معروف در سفر به کیش پر رنگ‌تر از زمان‌های دیگر می‌شود. برای انتخاب لباس مناسب باید به فاکتورهای مختلفی همچون فصل سفر، فرهنگ مردم بومی، جاذبه‌ای که می‌خواهید ببینید و... توجه نمایید. در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در سفر به جزیره چه با تور لحظه آخری کیش و چه با هر نوع آفر دیگری، چه باید بپوشیم. اگر دوست دارید همه چیز را درباره این موضوع بدانید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جزیره کیش دارای جاذبه‌ها، مراکز خرید و تفریحات فراوانی است که شما باید هنگام بازدید از هر کدامشان لباس مناسب بپوشید. مثلا هنگام بازدید از بازار عرب‌ها که به منطقه بومی نشین جزیره نزدیک است، پوشیدن لباس کوتاه و باز توصیه نمی‌شود. در حالی که در فضاهای تفریحی می‌توانید لباسی که دوست دارید را بپوشید. یا در یک مثال دیگر در صورتی که فصل زمستان راهی کیش شده‌اید، همراه داشتن یک بارانی ضروری به نظر می‌رسد و در فصل تابستان بدون لباس‌های نخی خنک نمی‌توان در جزیره تاب آورد.

لباس مناسب در فصل بهار

آب و هوای جزیره در فصل بهار هنوز معتدل است اما خصوصا در روزهای پایانی این فصل  کمی هوا رو به گرمی می‌رود و بنابراین همراه داشتن لباس نخی و لباس‌های رنگ روشن و دامن بلند برای خانم‌ها توصیه می‌شود. در این فصل هم بهتر است یک پلیور یا ژاکت نازک با خود ببرید چرا که ممکن است شب‌ها در ساحل سرد باشد و به آن نیاز پیدا کنید. از آنجایی که هوای بهار برای شنا کردن مناسب است، لباس شنا هم با خود بردارید.

لباس برای سفر در تابستان

در فصل تابستان هوای جزیره بسیار گرم و مرطوب است و حتی شب‌ها هم به زیر ۳۰ درجه سانتیگراد نمی‌رسد. اگرچه همه مراکز خرید کولر دارند و در هتل هم امکانات خنک کننده زیادی هست اما زمانی که در فضای باز قرار می‌گیرید ممکن است گرمای هوا اذیتتان کند. بنابراین اگر قصد سفر تابستانی به کیش را دارید، لباس‌های تنگ و چسبان و شلوار جین نپوشید. لباس‌های آستین کوتاه هم ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود. در این ایام صندل، دامن نخی، شلوارک، پیراهن و مانتوهای نخی بهترین انتخاب هستند. 

لباس مناسب در فصل پاییز

هوای کیش در فصل پاییز را باید بسیار مطبوع دانست. اوایل فصل هوا هنوز رو به گرمی است و باید لباس‌های خنک با خود ببرید. اما در انتهای فصل هوا کم کم سرد می‌شود و حتی ممکن است باران هم ببارد. بنابراین یک پلیور و یک بارانی را حتما در چمدان خود بگذارید. در فصل پاییز هنوز امکان شنا کردن وجود دارد پس با خود مایو بردارید. یک کتونی و یک صندل هم در این سفر به کارتان می‌آید.

لباس در زمستان

متوسط دمای جزیره کیش در فصل زمستان ۱۰ درجه است. بنابراین این فصل را باید یکی از زمان‌هایی دانست جزیره در خنک‌ترین حالت خود قرار دارد. در این فصل شاهد بارش‌های ناگهانی خواهید بود و دریا هم در شرایط مناسبی برای شنا و انجام تفریحات آبی نیست. بنابراین یک بارانی و تعدادی لباس گرم باید با خود ببرید. همچنین صندل هم دیگر به کارتان نخواهد آمد و بهتر است، کتونی مناسب بردارید. کلاه و دستکش و بوت حتی در سفر زمستانی به جزیره به کارتان نخواهد آمد. پس به خاطر آنها چمدانتان را پر نکنید. البته اگر در این سفر با خودتان کودک به همراه دارید، بهتر است برای او لباس‌های گرم‌تر بردارید. بهترین انتخاب‌ها در این فصل کفش‌های سبک و راحت، بلوز و پیراهن‌های آستین بلند، شلوار جین یا کتان، سویشرت یا کاپشن، ژاکت نازک یا تو کرک هستند.

لباس مناسب از نظر فرهنگی

مردم جزیره کیش مسلمان هستند و از نظر فرهنگی هم لباس‌های نامتعارف را نمی‌پسندند. کیشوندانی که بومی نیستند اما در این جزیره زندگی می‌کنند معمولا دامن‌های نخی بلند و پیراهن‌های ساحلی پوشیده ( خانم‌ها) تیشرت و شلوار راحت و خنک (آقایان) استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از همین سبک پیروی کنید. هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره لباس راحت و مناسب بپوشید تا در صورت برخورد با بومیان جزیره حس بدی به آنها دست ندهد. خصوصا اگر از جاذبه‌ای دیدن می‌کنید که برای مردم بومی اهمیت دارد، بیشتر به پوشش خود دقت کنید.

لباس مناسب برای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوان و متنوعی دارد که می‌توان آنها را به دسته‌های جاذبه‌های تفریحی، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تقسیم کرد. برای هر کدام از این انواع باید لباس مناسبی بپوشید. اگر می‌خواهید از جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل و جزایر اطراف جزیره دیدن کنید، یک لباس راحت، کتونی برای جزایر و صندل یا دمپایی برای سواحل گزینه‌های مناسبی هستند. خنکی یا گرمی لباس را هم بر اساس فصل انتخاب کنید. هنگام بازدید از جاذبه‌های تاریخی هم یک مانتوی نخی، کتونی و شلوار راحت بپوشید.برای انجام تفریحات آبی باید ما همراه داشته باشید و جلیقه نجات و لباس مخصوص هم از همان جایی که بلیط گرفته‌اید به شما داده می‌شود و نیازی به تهیه مجدد آن نیست.

لباس مناسب برای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش

لباس مناسب هنگام پاساژگردی

کیش، بازارها و مراکز خرید فراوانی دارد. بنابراین زمانی که تصمیم می‌گیرید پاساژگردی کنید باید آماده راه‌ رفتن زیاد باشید. مهم‌ترین چیزی که هنگام پاساژگردی باید بدان توجه کنید، کفش مناسب است. یک صندل یا کتونی راحت مناسب پیاده‌روی بپوشید تا در طول پیاده‌روی اذیت نشوید. لباس مناسب برای خرید یک شلوار یا دامن پارچه‌ای یا نخی راحت و یک شومیز، پیراهن و یا مانتو نخی و خنک است. از پوشیدن کفش پاشنه بلند و لباس تنگ هنگام پاساژگردی خودداری کنید.

در سفر به کیش اشتباه لباس نپوشید!

در این مقاله به موضوع پوشش مناسب هنگام سفر به جزیره زیبای کیش پرداختیم . شاید اولین واکنش شما به واژه "پوشش مناسب" این باشد که اصلا چرا باید کسی درباره این مساله نظر بدهد اما باید بدانید که هر مقصد پوشش مناسب خودش را می‌طلبد و اگر اطلاعات دقیقی درباره این مساله نداشته باشید سفر به شما خوش نخواهد گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.