معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: عزم جدی مدیریت شهری بر رفع خطر کامل از تمامی گودهای خطری رها شده شهر مشهد است، لذا پیگیری‌های دقیق و مکرر از طریق مراجع قانونی در تعیین تکلیف تمامی گودهای خطری ادامه دارد.

عزم جدی مدیریت شهری در تعیین تکلیف گودهای خطری سطح شهر مشهد

به گزارش قدس خراسان، جواد اصغری با بیان اینکه مشهد با بهره‌مندی از مجاورت مزجع شریف امام هشتم سالانه پذیرای حدود ۲۵ میلیون زائر و مجاور است، از سویی این شهر به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز و عملیات ساختمانی، بین سایر کلانشهرها پیشرو است، لذا شهر به صورت مستمر و منظم در حال رصد و نظارت از نظر کیفیت و کمیت کارگاه‌های ساختمانی است، گودبرداری‌های غیراصولی رها شده و خطر آفرین یکی از موارد تخلفات ساختمانی است که می‌تواند معضلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تصریح کرد: در مجموع سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تعداد گودهای شناسایی شده نیازمند رفع خطر ۱۴۰ مورد بوده که تا ۶ ماهه اول سال جاری، تعداد ۷۹ گود خطرآفرین با پیگیری و اقدامات صورت گرفته رفع خطر شده است و مابقی نیز در حال پیگیری مراحل قانونی و اجرایی به منظور رفع نا ایمنی است.

وی گفت: از آنجایی که معمولا گودهای رها شده ناایمن و خطری به پروژه‌های بزرگ مقیاس مرتبط هستند که رفع خطر از آن بعضا نیازمند شیوه‌هایی تخصصی است لذا باعث پیچیدگی مسئله و غالبا زمان بر شدن معضل مذکور می‌شود.

اصغری افزود: عزم جدی مدیریت شهری بر رفع خطر کامل از تمامی گودهای خطری رها شده شهر مشهد است، لذا پیگیری‌های دقیق و مکرر از طریق مراجع قانونی در تعیین تکلیف تمامی گودهای خطری ادامه دارد. همچنین به سرمایه گذاران، مالکین و شهروندان محترمی که قصد عملیات ساختمانی دارند اعلام می‌دارد، در فرایند عملیات ساخت و ساز به جهت حفظ سلامت شهروندان، زائرین و مجاورین عزیز امام هشتم (ع) و عدم ایجاد هزینه برای خود و مدیریت شهری، عملیات ساختمانی خود را با اخذ مجوزهای قانونی و زیرنظر تیم‌های مهندسی صاحب صلاحیت مشخص شده و از طریق مجریان ذی‌صلاح انجام داده و از توقف بی مورد عملیات ساختمانی به ویژه در مرحله گودبرداری خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.