رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت در خصوص توقف جنگ غزه، خود را شریک نسل‌کشی مردم غزه کرد.

محمود عباس: آمریکا با وتوی خود، شریک نسل‌کشی مردم غزه شد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه محکومیت اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توقف جنگ در غزه از سوی کشورهای مختلف، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه)، آمریکا را شریک نسل‌کشی مردم فلسطین دانست.

به نوشته خبرگزاری وفا، محمود عباس در بیانیه‌ای در واکنش به نشست ناموفق شورای امنیت، از جامعه جهانی خواست تا راه‌حلی برای توقف نسل‌کشی در اراضی اشغالی، «پیش از آن که این بحران به یک جنگ دینی» تبدیل شود، بیابند.

محمود عباس، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: «موضع آمریکا خصمانه و غیر اخلاقی و نقض صریح تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی بود».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا را مسئول ریخته شدن خون زنان و کودکان و سالمندان در غزه به دست نظامیان اشغالگر اسرائیلی دانست و گفت که کشتار موجود در غزه نتیجه سیاست‌های «بزدلانه» و «حمایتگرانه از اشغالگر» است.

محمود عباس تأکید کرد که سیاست آمریکا، این کشور را در جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی و جنایت‌هایی که نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری و قدس انجام می‌دهند، شریک می‌کند. او هشدار داد که این سیاست برای جهانیان به یک خطر تبدیل شده و امنیت و صلح بین المللی را تهدید می‌کند.

وی در پایان افزود که این تصمیم آمریکا که جامعه جهانی را به چالش کشاند، چراغ سبزی به اسرائیل خواهد داد که به تجاوزات خود بر مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دهد.

 ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

بعد از این رأی‌گیری گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است».

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.