حجت‌الاسلام خداداده با اعلام تاسیس 1300کانون فرهنگی هنری مساجد خواهران از برگزاری نخستین کنگره فعالین خواهر کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این کنگره سه‌شنبه(۲۱آذرماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

تاسیس ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ویژه خواهران

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده -رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد- پیش از ظهر امروز یک‌شنبه(۱۹آذرماه) در نشست خبری نخستین کنگره فعالین خواهر کانون‌های مساجد اظهار کرد: گاهی برخی تمدن‌ها از زن به عنوان یک کالا استفاده کرده و نتیجه این امر امروز باعث افول ارزش‌های انسانی و اخلالی و افول جایگاه زن شده است، البته گاهی کشور ما هم در این خصوص مورد هجمه قرار گرفته است.

وی در مورد نخستین کنگره فعالین خواهر کانون‌های مساجد افزود: ما در کل کشور ۱۳۰۰ کانون تخصصی ویژه خواهران را تاسیس کردیم که هدف ما از تشکیل کانون‌های تخصصی ویژه بانوان این نیست که کانون‌های عمومی را از تخصصی جدا و تفکیک جنسیتی کنیم، در ۱۳۰۰ نقطه کشور این کانون‌های تخصصی ایجاد شده است برای اینکه بتوانیم اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را در برش خواهران هم بتوانیم به خوبی پیش ببریم و چنانچه بازهم کانون‌های تخصصی مورد نیاز قرار گرفت این ظرفیت وجود دارد که تعداد کانون‌ها را بیشتر کنیم.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: در تمام استان‌ها برای این کانون‌ها دوره‌های آموزشی برگزار شده است و تلاش بر این است که این ۱۳۰۰ کانون بتوانند در کنار هم کار مشترک داشته باشند.

خداداده ابراز کرد: این کنگره دبیرخانه دائمی دارد که در طول سال فعالیت خواهند داشت، اولین اقدام عملیاتی این کانون‌ها نیز مربوط به هفته زن و روز مادر(ولادت حضرت فاطمه«س») است، به همین‌ منظور ما این‌ کنگره را در آذرماه آغاز کردیم تا کانون‌ها بتوانند برای هفته زن برنامه‌ریزی و کار عملیاتی خود را شروع کنند.

وی افزود: اعضای این‌ کانون‌ها نیز توسط امام جماعت محله‌ها و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هراستان شناسایی شده که اغلب از بانوان مسجدی هستند که براساس شاخصه‌های اعلامی ما انتخاب شدند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: کانون‌های تخصصی خواهران قرارگاه جریان آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی است، این‌ کانون‌ها یگان عملیات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی است که در حوزه‌ مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌توانند وظایف خود را به خوبی ایفا کند.

خداداده در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه قرار است در نخستین کنگره فعالین خواهر چه اتفاقاتی بیافتد، گفت: برای اینکه یک عملیات اتفاق بیافتد  نیازمند یک اجماع هستیم، از این‌رو در این کنکره قرار است از زنان کنشگر و فعال هر استان بهره ببریم تا فضایی برای انتقال تجارب آنها به بانوان کانون‌ها باشد، همچنین شخصیت‌های کشوری همچون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتقال مفاهیم و موارد موردنیاز در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد. ضمنا یکسری نشست‌ها علمی نیز در مسیر توانمندسازی خواهران برگزار می‌شود. این‌ کنگره در اصل افتتاحیه فعالیت‌های کانون‌های خواهران خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص اینکه مدیران خواهر کانون‌ها برچه اساسی انتخاب شدند، تصریح کرد: از نظر صلاحیت‌های عمومی ائمه جماعات و هیات امناء مساجد افراد را تایید می‌کنند، اما از نظر سطح علمی هریک از افراد در کانون‌های شهری باید مدرک لیسانس و کانون‌های روستایی مدرک دیپلم را داشته باشند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: درکنار صلاحیت علمی و عمومی ما یکسری دوره‌های آموزشی را نیز برگزار کردیم که کسب رتبه لازم در این آزمون‌ها نیز یکی از معیارهای ما برای انتخاب افراد بوده است. 

خداداده در پایان گفت: افراد متقاضی تعدادشان بسیار زیاد بوده است از این رو ما ۵درصد به هر استان ظرفیت انتخاب افراد را دادیم، به همین منظور صلاحیت علمی و فردی افراد در کمیته انتصابات سنجیده و بانوان انتخاب می‌شوند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.