وزیر امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اظهار داشت: این موضوع که اسرائیل از حمله حماس در هفتم اکتبر (۱۵مهر) به عنوان توجیهی برای «مجازات جمعی مردم فلسطین» استفاده کند، قابل قبول نیست.

لاوروف: خشونت اسرائیل علیه فلسطینی‌ها با حمله به حماس توجیه نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی مجازی خود در مجمع دوحه همزمان خواستار نظارت بین‌المللی در نوار غزه شد.

وی افزود: روسیه به اعمال فشار سیاسی برای دستیابی به آتش‌بس انسانی در غزه ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها جنگ میان اسرائیل و گروه حماس را عامل شکست سال‌ها دیپلماسی ایالات متحده در خاورمیانه دانسته است.

روسیه از زمان آغاز جنگ در نوار غزه بارها بمباران این شهر توسط رژیم صهیونیستی را مورد سرزنش قرار داده و سیاست مسکو را حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرده است.

 بمباران و حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

همچنین منابع خبری پیشتر از درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در نزدیکی اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه خبر دادند. تانک‌ها و توپخانه‌های صهیونیستی در حال گلوله‌باران شدید مناطق نزدیک «جبالیا»هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز بارها درباره وخامت وضعیت غزه با تشدید بمباران‌های رژیم صهیونیستی در جنوب این باریکه در اطراف شهرهای خان یونس و رفح هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.