وزارت امور خارجه سودان خطاب به سفارت امارات در خارطوم اعلام کرد که ۱۵ دیپلمات فعال در این سفارتخانه را عناصر نامطلوب می‌داند و از آنها خواسته است ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

سودان ۱۵ دیپلمات اماراتی را «عناصر نامطلوب» خواند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه سودان کاردار امارات را احضار کرد و تصمیم دولت سودان را به وی ابلاغ کرد و از وی خواست این تصمیم را به اطلاع ابوظبی برساند.

هنوز دلایل اتخاذ این تصمیم از سوی دولت خارطوم یا واکنش دولت امارات در این باره مشخص نشده است، اما به دنبال تنش ها و اختلافات درباره جنگ سودان، روابط ابوظبی و خارطوم دچار تنش شده است.

چند روز قبل، در اولین اتهام علنی از سوی یک مسئول سودانی علیه امارات، یاسر العطا جانشین فرمانده کل ارتش و عضو شورای حاکمیت سودان گفت: امارات از طریق فرودگاه ام جرس در چاد، اقدام به ارسال کمک برای نیروهای واکنش سریع می نماید.

العطا همچنین گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از طریق دستگاههای اطلاعاتی و دیپلماتیک، امارات اقدام به ارسال کمک برای نیروهای واکنش سریع می نماید.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از مقامات اوگاندایی نوشته بود که در دوم ژوئن گذشته، تسلیحاتی را در یک هواپیما یافته اند که قرار بود کمک های بشردوستانه را از امارات برای آوارگان سودانی در چاد ارسال کند.

در آگوست (مرداد) گذشته، دولت امارات ادعاها درباره ارسال سلاح و مهمات برای طرف های درگیر در سودان را تکذیب و تأکید کرد: ابوظبی در نزاع کنونی از هیچ کدام از طرفین حمایت نمی کند و در تلاش برای پایان دادن به آن است.

جنگ بین ارتش و نیروهای واکنش سریع از آوریل (فروردین) گذشته تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۹ هزار نفر و آوارگی بیش از ۷ میلیون سودانی در داخل این کشور شده است. همچنین براساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بیش از نیمی از مردم سودان نیازمند کمک های بشر دوستانه برای زنده ماندن هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.