معاون وزیر امور خارجه کره شمالی امروز در بیانیه‌ای تصریح کرد: آمریکا مانع اصلی صلح و ثبات بین‌المللی است.

آمریکا مانع اصلی صلح و ثبات بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، رسانه های دولتی کره شمالی امروز یکشنبه گزارش دادند که این کشور نیز به خیل کشورهای منتقد آمریکا در موضوع وتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) که خواستار آتش بس فوری در جنگ اسرائیل و حماس بود، پیوست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این ارتباط گزارش داد که «کیم سون- کیونگ» (Kim Son-kyong) معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان‌ های بین‌ المللی آمریکا را «مانع اصلی» صلح و ثبات بین‌ المللی توصیف کرده، واشنگتن را به سوء استفاده از حق وتو متهم کرد.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در این خصوص در بیانیه‌ ای اعلام کرد: از این واقعیت که تمایل یکپارچه جامعه بین‌ الملل برای صلح و ثبات زودهنگام در خاورمیانه دوباره بی‌ رحمانه پایمال شد، متاسفم.

پیش نویس قطعنامه مذکور از سوی ۱۰۰ کشورعضو سازمان ملل متحد حمایت و از پشتیبانی ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار شد. انگلیس به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت به این پیش نویش قطعنامه رای ممتنع داد.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رای مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رای ممتنع دادند.

یک قطعنامه برای تصویب شدن در شورای امنیت سازمان ملل به حداقل ۹ رای بدون مخالف (وتو) ۵ عضو دایم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین نیاز دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.