مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: بقاع متبرکه ۳۵۰ امامزاده شاخص استان همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان برگزاری سوگواره "یاس نبوی" است.

۳۵۰ بقعه امامزادگان شاخص مازندران میزبان رویداد یاس نبوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز دوشنبه توضیح داد: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده که این برنامه در بقاع متبرکه امامزادگان شاخص استان درحال برگزاری است.

وی ترویج فضائل فاطمی، تقویت باورهای دینی و ایجاد فضای معنوی، معرفی شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی را از محورهای برنامه‌های فرهنگی سوگواره یاس نبوی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: شناساندن اهل بیت (ع) به مردم، بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه و تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دیگر اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.

وی به نصب پرچم‌های سیاه در امامزادگان و بقاع استان اشاره کرد و گفت: فضاسازی امامزادگان و بقاع متناسب با این ایام، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذورات، محفل انس با قرآن، سخنرانی، نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی، از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که توسط اداره کل اوقاف استان درحال برگزاری است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی ادامه داد: همچنین روز شهادت حضرت زهرا(س) با توجه به حضور عزاداران و دستجات عزاداری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان آماده خدمت رسانی به عزاداران و دستجات عزاداری هستند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان جامعه برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، سبک زندگی فاطمی را سبکی به دور از تجمل‌گرایی برشمرد و افزود: ایشان در عین حال که بهترین دختر، همسر و مادر بود، در فعالیت‌های اجتماعی هم حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشت، لذا جوانان به ویژه دختران به تاسی از سبک زندگی فاطمی می‌توانند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی فردی موفق و تاثیرگذار برای خود و جامعه باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.