با وجود اینکه شب گذشته استاندار خراسان جنوبی از مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند خبر داد، گزارش ها از محل پالایشگاه نشان می‌دهد که این پالایشگاه همچنان در آتش می‌سوزد.

پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند همچنان در آتش می‌سوزد/ ۳ مخزن به مرحله انفجار نرسید

به گزارش قدس آنلاین، در ساعت ۸:۴۵ صبح روز گذشته در پی آتش‌سوزی در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشان از فرودگاه، شرکت نفت و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند و تمام تلاش خود را برای مهار این آتش به کار گرفتند و تا حدودی هم به مهار و کنترل آتش نزدیک شدند، اما ماهیت میعانات گازی به گونه‌ای است که مجددا باعث ‌آتش‌ور شدن آتش شد.

در حالی که در ابتدای صبح تنها یک مخزن در حال سوختن بود ولی به یک باره ‌آتش شعله‌ور شد و با انفجارهای متوالی در دیگر مخزن ها شد به نحوی که از ۲۲ مخزن این پالایشگاه به کفته استاندار خراسان جنوبی، ۱۵ مخزن منفجر و میعانات آن در آتش سوخت.

تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه هستند و  پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، ولی طبق پیش‌بینی مسئولان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده است.

.

آتش‌سوزی منطقه ویژه اقتصادی خسارت جانی نداشت

 محمدعلی آخوندی ‌مدیرکل مدیریت بحران ‌خراسان جنوبی در جدیدترین گزارش خود از آتش‌سوزی در این پالایشگاه اظهار داشت: ‌با توجه به شرایط مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، آتش همچنان ادامه دارد اما محدود و کنترل شده است. سه مخزن این واحد به مرحله انفجار نرسیده هرچند بخشی از آنها در آتش سوخته است اما بررسی می‌کنیم که این سه مخزن را با فوم سنگین از خطر انفجار نجات دهیم.

‌به گفته وی؛ در صورتی که این طرح عملیاتی آتش‌نشانی از فاصله نزدیک‌تر انجام شود احتمال می‌رود در صورتی که شرایط به همین شکل پیشرفت داشته باشد تا قبل از ظهر امروز آتش مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: علیرغم بزرگ بودن حجم حادثه اما خسارت جانی نداشتیم البته خسارت‌ های وارده به کارخانه پس از بررسی کارشناسی و دقیق باید توسط بیمه جبران شود.

آخوندی متذکر شد: دود موجود در آسمان ناشی از سوخت هیدروکربن های سبک و سنگین، گازهای سمی و شیمیایی خاصی ندارد و مشکلی از لحاظ مسمومیت ایجاد نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.