یک رسانه صهیونیستی از کاهش ۱۲ میلیارد دلاری ارزش فروشگاه زنجیره ای آمریکایی «استارباکس» در پی تحریم فروشگاه ها و شرکت های حامی رژیم اسرائیل به خاطر نسل کشی در نوار غزه خبر داد.

ارزش فروشگاه زنجیره‌ای آمریکایی "استارباکس" ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث به راه افتادن کمپین های جهانی برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و نیز کالاهای کشورها و شرکت و فروشگاههای حامی این رژیم شده است. یکی از این فروشگاه ها، استارباکس است که به دلیل حمایت از صهیونیست ها در نسل کشی علیه مردم فلسطین با زیان گسترده ای روبرو شده است.

وب سایت صهیونیستی «کالکالیست» در گزارشی با عنوان "به علت اختلاف درباره جنگ غزه: ارزش استارباکس ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است"، نوشت که بر اساس برآوردها اختلافات بین اتحادیه کارگران شرکت با مقامات استارباکس و تحریم محصولات این شرکت از سوی مصرف کنندگان، به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بوده است.

در این گزارش آمده است که اتحادیه کارگران فروشگاه های زنجیره ای استارباکس پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به صورت علنی از فلسطینیان حمایت کرد که شکایت مقامات استارباکس از این اتحادیه را به همراه داشت و آنها اعلام کردند که حرف ها و موضع گیری های اتحادیه کارگران در حمایت از فلسطینیان، موضع آن اتحادیه است و ربطی به استارباکس ندارد.

از این موضع مقامات استارباکس به عنوان حمایت از رژیم اسرائیل و علیه فلسطینیان برداشت شد و فراخوان هایی برای تحریم محصولات آن را به راه افتاد.

به رغم تلاش های مقامات استار باکس برای بی اثر کردن این فراخوان ها، هشتگ «بایکوت استارباکس» #boycottstarbucks همچنان فعال است.

به رغم رشد هشت درصدی فروش و بهتر از حد انتظار طی سه ماهه گذشته، فروشگاههای زنجیره ای استارباکس ارزش سهام خود را از دست داد و تحلیلگران شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی «جی پی مورگان» دلیل آن را، ترس سرمایه گذاران از کاهش فروش محصولات استارباکس در ماه نوامبر می دانند.

دوشنبه هفته گذشته، سهام استارباکس در بورس ۱۲ روز قرمز را سپری کرد که از زمان عرضه اولیه سهام در سال ۱۹۹۲ میلادی یک رکورد بود و ارزش این سهام ۹.۴ درصد معادل ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

استارباکس در تلاش برای کاهش خسارات در ۲۵ نوامبر تبلیغاتی را با عنوان « روز فنجان قرمز » انجام داد که در آن نمایندگی های این شرکت، فنجان‌های قابل استفاده مجدد را با تزئینات کریسمس توزیع کردند. با این حال، این روند تحت الشعاع اختلاف اتحادیه کارگران با مقامات استارباکس قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.