عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی گفت: شرکت هپکو نگرانی‌های سال‌های گذشته را رفع کرده، روند این شرکت روبه رشد و موفق است.

جلیلی: تولید فزآینده در هپکو اراک نگرانی‌های گذشته را رفع کرده است

به گزارش قدس آنلاین،  سعید جلیلی روز دوشنبه در جریان سفر به اراک و بازدید از شرکت هپکو، با بیان اینکه بازدید از شرکت هپکو یکی از اهداف سفر به استان مرکزی است، افزود: این شرکت در سال‌های گذشته روند منفق داشت و روز به روز بیشتر می‌شد و تلخی آن را با همه وجود کارگران و خانواده‌های آنها چشیدند.

وی بیان کرد: البته این تلخی تنها متوجه کارگران نبود بلکه تولید، اشتغال و ارزآوری و به جنبه‌های دیگر نیز لطمه وارد شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی ادامه داد: در این تلخی‌ها آن چیزی که مشاهده می‌شد، همت، غیرت و دغدغه‌مندی کارگران این شرکت بود.

جلیلی اظهار کرد: کارگری که خود و خانواده‌اش با همه وجود دچار آسیب شده بود، با همه غیرت و همت دغدغه تولید کشور و به کارگیری ظرفیت این شرکت را داشتند و این خیلی ارزشمند و غرورآفرین است.

وی گفت: اگر امروز کشور با عزت و سرافزاری در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز می‌کند مرهون چنین مردم و تفکراتی است که تنها در دفاع مقدس صورت نگرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی، با بیان اینکه، این کارگران به جای داشتن دغدغه شخصی، دغدغه ملی و صنعت داشتند، افزود: روند روبه شد هپکو حداکثری است و بقیه باید حمایت کنند تا این شرکت مجدد به نقطه شکوفایی برسد.

جلیلی بیان کرد: در برنامه هفتم برای کشور رشد هشت درصد تعریف شده که شرکت هپک در تحقق این رسد نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: باید عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد و ظرفیت‌های کشور ایجاب می‌کند و ضرورت دارد تا در پنج سال آینده، رشد هشت درصد در کشور صورت گیرد و در این راستا همه باید پای کار آیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی افزود: یکی از رسیدن به این رشد، داشتن همت و غیرت کارگرانی مانند هپکو است و دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

جلیلی اظهار کرد: دشمنان در زمان بحران شرکت هپکو چقدر امید بسته بودند تا از مسایل هپکو سوء استفاده‌ حداکثری کنند، اما همین کارگران اجازه ندادند.

وی با بیان اینکه انقلاب به حداقل‌ها نگاه ندارد، بلکه به قله نگاه می‌کند، عنوان کرد: در هر بخش باید به قله ظرفیت‌ها رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی تاکید کرد: بازارسازی در شرکت هپکو رویکرد خوبی است اما نباید تنها به داخل اکتفا شود و باید عرصه بزرگ صادرات مورد توجه قرار گیرد، زیرا هپکو ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند بازارهای جدیدی را جذب کند.

جلیلی بیان کرد: هرچقد شرکت‌های مانند هپکو پیشرفت کند، موجب صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از واردات غلط و ارزآوری و اشتغال بیشتر به کشور شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز باید با جدیت بیشتری پای کار آیند.

انعقاد ۱۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در هپکو

مدیرعامل شرکت هپکو هم در این بازدید گفت: هم‌اکنون چند سال از احیای این شرکت می‌گذرد اما هنوز اذهان نسبت به گذشته هپکو و آسیب‌های وارد شده بر کارگران و خانواده‌ آنها تغییر نکرده است.

حسین قربانی فرج‌آباد: هپکو در کنار تولید نیاز به مثبت شدن ذهنیت‌ها دارد و این هم‌اکنون در حال پیگیری ۱۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: در زمان حضور در این شرکت قول داده شد تا به تخلفات، فساد و تضییع حقوق هپکو در دوران خصوصی سازی، بررسی شود و به تازگی دادگاه‌هایی که رفع اتهام شده بود و منع تعقیب داشت، به روز شده و ۴۶ فقره فساد و تخلف و تضییع حقوق هپکو و بیت‌المال احصا شده، مکاتبات آن انجام و این پرونده‌ها به جریان افتاده است.

مدیرعامل شرکت هپکو ادامه داد: این شرکت در اوج خود و در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۶ بالاترین آمار تولید با ۲ هزار و ۸۳۰ دستگاه را به ثبت رسانده است.

قربانی فرج‌آباد اظهار کرد: هپکو در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ متوقف شد و احیای مجدد این شرکت در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ صورت گیرد و سهام این شرکت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

وی اظهار کرد: ثبات تولید در شرکت هپکو در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ صورت گرفت و تولیدات این شرکت از هشت دستگاه به ۲۷۵ دستگاه در این مدت رسید.

مدیرعامل شرکت هپکو افزود: رشد تولید در سال جاری صورت گرفته و امسال هدفگذاری شده که ۵۰۰ تا ۸۵۰ دستگاه تولید شود.

قربانی فرج‌آباد عنوان کرد: هدفگذاری شده شرکت هپکو تا سه سال آینده به رکورد ۲۵۰ میلیون دلار فروش و تولید ۲ هزار دستگاه برسد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات توسط شرکت هپگو تولید شده که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، ۲۲ دستگاه بود.

مدیرعامل شرکت هپکو یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ هزار و ۷۸۰ میلبارد ریال قرارداد قطعی توسط هپکو اراک منعقد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال بود.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.