مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز اعلام کرد: این استان از عصر امروز دوشنبه میزبان پیکر های پاک ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

میزبانی البرز از ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی افزود: پیکر های پاک این شهدای تازه تفحص شده عصر امروز وارد البرز می شود که با توجه به تقارن این ایام با دهه دوم عزاداری فاطمیه (س) هیئات مذهبی در سطح استان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام تا شب پیش از روز مراسم تشییع خواهند بود.

وی اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر پاک این شهیدان شنبه شب مقارن با ۲۵ آذرماه در مصلای نماز جمعه کرج با حضور مردم شهید پرور این شهرستان برگزار می شود.

اسلامی به بیان محل و زمان شهادت این شاهدان همیشه زنده اشاره کرد و گفت: شهید ۲۲ ساله که در عملیات ایذایی والفجر هشت در منطقه بوارین به شهادت رسیده و در محل هیات رزمندگان شمال کرج (بیت الاحزان) واقع در پارک نبوت این شهر آرام خواهد گرفت ضمن آنکه پیکر پاک شهید ۱۸ ساله که در عملیات والفجر چهار در منطقه پنجوین به شهادت رسیده برای به خاکسپاری به بوستان امام حسین (ع) در روستای ایپک اشتهارد منتقل می شود.

وی ادامه داد: همچنین شهید گمنام ۱۷ ساله که در عملیات خیبر در منطقه مجنون به شهادت رسیده در پارک بزرگ منطقه عباس آباد محمدشهر و شهید ۱۹ ساله ای که در تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیده در کارخانه نوآوری و صنایع کرج آرام می گیرد.

اسلامی اضافه کرد: همچنین پیکر پاک شهید گمنام که ۱۷ ساله که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه شربت شهادت نوشیده در موزه شهدای شهرستان ساوجبلاغ به خاک سپرده می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز یادآور شد: آیین تشییع پیکر پاک این شهدا به صورت همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۹ صبح از مقابل کانون شهید سبحانی کرج (سپاه کرج) آغاز و تا آستان مقدس امامزاده حسن (ع)‌کرج ادامه می یابد.

مراسم تدفین این شهدا از روز شهادت حضرت زهرا (س) آغاز و تا روز وفات حضرت ام النین در روز ۶ دیماه سال جاری ادامه می یابد و همزمان با برگزاری این مراسم، مردم عزادار و هیات های مذهبی در دسته های عزاداری در این مسیر شرکت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.