مسوول کانون تعزیه خوانی و نایب رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان بردسکن گفت: به مناسبت ایام فاطمیه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سومین سوگوار یاس نبی با حضور گروه‌های منتخب تعزیه خوانی شهرستان برگزار می‌شود.

سومین سوگواره یاس نبی در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، محمد باقری اظهار کرد: به مناسبت ایام فاطمیه امسال بر آن شدیم به یاد هنرمندان تعزیه خوان مرحوم علی فاضل، علی نظامی مقدم، سید علی راجی و زنده یاد علی میری که از فعالان هنر تعزیه شهرستان بودند مراسم تعزیه خوانی را در روز پنجشنبه این هفته در محل بهشت رضا قطعه هنرمندان به پاسداشت و یاد و خاطره این تعزیه خوانان برگزار کنیم.

مسوول کانون تعزیه خوانی و نایب رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان بردسکن همچنین از سومین سوگواره تعزیه خوانی یاس نبی از روز جمعه ۲۴ آذر ماه به مدت ۴ روز در محل خیمه‌گاه این شهرستان نیز خبرداد.

وی گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۱۰ گروه تعزیه خوانی دارد که بیش از ۲۰۰ نفر عضو این گروه‌ها هستند.

باقری اظهار کرد: کانون تعزیه خوانی شهرستان بردسکن این افتخار را دارد که علاوه بر اجرای تعزیه خوانی در طول سال ۴ سوگواره را در ایام شهادت حضرت زهرا با نام یاس نبی، شهادت حضرت امام علی علیه السلام با نام سوگواره محراب و در ایام محرم نیز سوگواره نینوا و در اربعین حسینی نیز به عنوان سوگواره جاماندگان از اربعین برگزار می‌کند.

مسوول کانون تعزیه خوانی و نایب رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان بردسکن از همه علاقمندان به هنر تعزیه خوانی خواست در این مراسم که به مدت ۴ روز برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

وی همچنین از اجرای تعزیه خوانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان حسینی این شهر محل اجتماع عزاداران فاطمیون خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.